تاخیر ۱۸ ماه در راه‌اندازی اپراتور چهارم

۲۸ آبان ، موبنا- مدیرعامل شرکت ایرانیان نت از اخذ پروانه اپراتور چهارم خبر داد و اعلام کرد: واگذاری و بهره برداری از سرویس های اپراتور چهارم از ۱۸ ماه آینده در تهران آغاز خواهد شد.

حسین شفیع با اشاره به اینکه اپراتور چهارم از یک ماه گذشته پروانه فعالیت خود را از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گرفته است، اظهار داشت: قرار است این اپراتورطی هشت سال، هشت میلیون پورت اینترنت در سراسر کشور واگذار کند.
وی با بیان اینکه این اپراتور در شرایط حاضر در حال انجام کارهای مطالعاتی و انتخاب مشاور است، اظهار داشت: اپراتور چهارم پروژه خود را از تهران آغاز خواهد کرد.
مدیرعامل شرکت ایرانیان نت با اشاره به اینکه واگذاری و بهره برداری از سرویس های اپراتور چهارم از ۱۸ ماه آینده آغاز خواهد شد، ادامه داد: این اپراتور در مرحله اول حدود۴۰۰ هزار پورت اینترنت واگذار می کند.
شفیع با بیان اینکه این اپراتور باید طی دو سال دو میلیون پورت اینترنت واگذار کند، گفت: بودجه درنظر گرفته شده برای این پروژه طی دو سال ۸۰۰ میلیارد دلار پیش بینی شده است.
وی با بیان اینکه از طریق برگزاری مناقصه مشاور این پروژه مشخص خواهد شد، افزود: برای شرکت مشاور حضور یک شریک خارجی نیز در نظر گرفته شده است.

شرکت ایرانیان نت به عنوان اپراتور چهارم ارتباطات کشور توانسته پروانه فعالیت خود را از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اخذ کند.

اپراتور چهارم ارتباطات کشور ماموریت دارد تا بستر مناسب برای در اختیار گذاشتن پهنای باند با اهداف مختلفی همچون توسعه‌ کسب و کارها را فراهم آورده و دسترسی به پهنای باند بالا را برای خانواده‌ها و کسب و کار و ادارات ایجاد ‌کند.

مطالعات صورت گرفته در مؤسسه تحقیقات وزارت ارتباطات نشان داد که ایجاد این شبکه علاوه بر افزایش ضریب نفوذ دسترسی پهن باند در کشور حداقل ۲۰ میلیارد دلار GDP کشور را افزایش و سبب ایجاد ثروت ملی و رفاه عمومی می‌شود.

IT Iran
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.