تارت موزی تاتین

چیزی که من همیشه از آن لذت می‌برم سادگی پخت یک غذاست. چیزی که باید بخرید خمیر نان شیرینی و موز است. موزها را از وسط به دو نیم کرده و در فر بگذارید تا به چشم خودتان معجزه آشپزی را ببینید.

برترین مجله اینترنتی ایران

چیزی که من همیشه از آن لذت می‌برم سادگی پخت یک غذاست. چیزی که باید بخرید خمیر نان شیرینی و موز است. موزها را از وسط به دو نیم کرده و در فر بگذارید تا به چشم خودتان معجزه آشپزی را ببینید. تنها نکته‌ای که باید شما رعایت کنید این است که حواستان به موزهای درون فر باشد چون مثل کارامل سریع آب می‌شوند و به صورت بدشکلی می‌سوزند. اگر موز دوست ندارید می‌توانید از میوه دیگری مثل سیب یا گیلاس استفاده کنید تا چیزی شود که دوستش دارید.


مواد لازم برای ۶ نفر:

  •  کره: ۶۰ گرم
  •   شکر: ۱۵۰ گرم
  •   خمیر شیرینی: ۲۵۰ گرم
  •   موز: ۴ عدد بزرگ
  •   دارچین: یک‌چهارم قاشق چای‌خوری
  •  بستنی وانیلی و مقداری پودر نارگیل: اختیاری
  •  پرتقال: یک عدد
  •   آرد سفید: برای تکاندن روی شیرین
  •  خامه: اختیاری

برای درست کردن موز:

فر را در دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد یا ۳۵۰ درجه فارنهایت قرار دهید. کره را برش داده و در سینی فری به اندازه ۲۰ در ۳۰ سانتی‌متر گذاشته و با یک قاشق آن را به کف سینی بمالید. سینی فر را روی حرارت کم گاز بگذارید تا کره‌ها آب شوند. در همین حین، شکر را کم‌کم به آن اضافه کرده و با قاشق آن را هم بزنید تا زمانی که کاملا با هم مخلوط شود. بگذارید به مدت ۵ دقیقه روی حرارت بماند تا کمی غلیظ شوند. در همین حال موزها را پوست کنده و از وسط  ۲ قسمت کنید و در سینی فری که حاوی شکر و کره است بخوابانید سپس سینی را از روی گاز برداشته و کمی دارچین روی آن بریزید و در آخر پوست پرتقال را روی آن رنده کنید.


روش تهیه خمیر تارت:

روی یک تخته چوبی را تمیز کرده و آرد بپاشید. بعد خمیر نان شیرینی را روی آن گذاشته و با یک وردنه آن را روی تخته پهن کنید. سعی کنید تا آن را به اندازه سینی فر دربیاورید تا کار شما تمیزتر شود. ضخامت خمیر باید نیم سانتی‌متر باشد. چون اگر خمیر را نازک کنید زود پاره شده و تارت شما زیبا نمی‌شود. خمیر آماده شده را به آرامی روی کل مواد درون سینی بخوابانید. گوشه‌های خمیر را با انگشتان‌تان به راحتی فرم دهید تا همه جای آن پوشانده شود. با یک چنگال چند سوراخ روی خمیر ایجاد کنید و بعد سینی را درون فری با حرارت متوسط به مدت زمان ۲۵ تا ۳۰ دقیقه قرار دهید. (تا زمانی که کاملا طلایی‌رنگ شود)


برای سرو: 

هنگامی که تارت آماده شد آن را از درون فر بیرون آورده و بگذارید تا کمی سرد شود. بعد با یک چاقو گوشه‌های تارت را بلند کنید تا راحت‌تر بتوانید آن را دربیاورید. تارت تاتین را به شکل مستطیل برش زده و در ظرفی که می‌خواهید سرو کنید، قرار دهید. می‌توانید این تارت را با بستنی وانیلی یا مقداری پودر نارگیل یا حتی خامه سرو کنید که این بستگی به سلیقه شما دارد.


مجله اینترنتی برترین ها سبک زندگی سلامت دکوراسیون موفقیت کودک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.