تاریخ رقابت‌های مقدماتی جوانان آسیا اعلام شد

۱۷فروردین۱۳،

به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، آلکس سوسی دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا، با ارسال نامه ای به مهدی محمد نبی تصمیمات اتخاذ شده توسط کمیته مسابقات AFC را طی جلسه‌ای که در ۲۲ اسفند ۹۱ در شهر کوالالامپور برگزار شد، اعلام کرد.

در این جلسه که مسائل مربوط به تیم‌های ملی، رقابت‌های باشگاهی و … مورد بررسی قرار گرفت، مقرر شد ۵ ورزشگاه برای میزبانی فینال جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ را به کنفدراسیون فوتبال آسیا معرفی کند که لیست ورزشگاه‌های اعلام شده به صورت رسمی در کنفرانسی که در تاریخ ۷ فروردین ۹۲ در شهر سیدنی برگزار شد، اعلام شد. همچنین در این مراسم برنامه زمان‌بندی مرحله نهایی مسابقات جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ در سیدنی برگزار می‌شود، اعلام شد.

به گزارش فارس، مقرر شده بود که رقابت‌های مرحله مقدماتی قهرمانی زیر ۱۹ سال آسیا در سال ۲۰۲۴ تغییر کند که تصمیمات گرفته شده، تاریخ برگزاری این دوره از مسابقات به ۹ تا ۲۳ مهر ماه ۹۲ تغییر یافت. مقرر شد در هر منطقه و در مرحله مقدماتی و در فواصل زمانی ۵ روزه (سه بازه زمانی) رقابت‌ها برگزار شود به طوریکه با جام جهانی نوجوانان ۲۰۲۴ امارات تداخل نداشته باشد.

آیین‌نامه مرحله نهایی مسابقات قهرمانی ۲۰۲۴ زیر ۲۲ سال آسیا تصویب شد که این قوانین قابل اجرا برای تمام مسابقات تیم ملی به جز رقابت‌های قهرمانی جام ملت‌های آسیاست.

مسایل باشگاهی هم بررسی شد و مقرر شد بر اساس بررسی‌های انجام شده، تصمیماتی جهت مطالعه بیشتر روی نقاط قوت لیگ قهرمانان اروپا و مدلسازی آن در لیگ قهرمانان آسیا مورد توجه قرار گیرد و تا سال ۲۰۱۶ این روند ادامه‌دار باشد.

همچنین مرحله یک شانزدهم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در سال‌های ۲۰۲۴ تا ۲۰۱۶ درست مثل سال ۲۰۲۴ خواهد بود به طوریکه در مرحله یک شانزدهم بازی‌ها به صورت رفت و برگشت خواهد بود و تیم اول هر گروه در بازی رفت میهمان و در بازی برگشت میزبان خواهد بود.

در این جلسات تدابیری برای بلیت فروشی مسابقات مرحله نهایی لیگ قهرمانان آسیا و مرحله نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۶-۲۰۲۴ اندیشیده شد و دربارهٔ هماهنگ‌سازی معیارهای لیگ قهرمانان آسیا و معیارهای مجوز باشگاه‌های کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیماتی گرفته شد. همچنین مقرر شد ضوابط لیگ قهرمانان آسیا به‌روز رسانی شود.

همچنین طی یک جلسه دیگر مواردی در حوزه آیین‌نامه‌های مسابقات مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.


Varzesh3.com | ورزش ۳
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.