تارکوفسکی به تالار وحدت می‌رود

۲۷م دیماه ،

کوارتت مشهور تارکوفسکی متشکل از هنرمندان فرانسوی و آلمانی ۲۸ و ۲۹ بهمن در تالار وحدت به روی صحنه می روند.

به گزارش هنرآنلاین این گروه که متشکل از هنرمندان صاحب نام فرانسوی و آلمانی است، آثار خود را ملهم از فیلم های تاثیرگذار کارگردان بزرگ سینمای جهان، آندره تارکوفسکی، می سازد. فرانسوا کوتوریه در زمره آهنگسازان شهیر فرانسه است که بسیاری در ایران، او و ژان لوئی متینیه را با دو آلبوم موفق انور براهم (آهنگساز و عود نواز تونسی) می شناسند.

آنیا لخنر نیز علاوه بر فعالیت در حوزه موسیقی کلاسیک و عضویت در کوارتت معروف روزاموند، دوئت های موفقی را با باندونئون نواز مشهور آرژانتینی دینو سالوتزی منتشر کرده است.

کوتوریه ضمن حضور در تریوی انور براهم، آلبوم های نوستالژیا-نغمه هایی برای تارکوفسکی (۲۰۰۶- با همکاری لخنر، متینیه، لارش) و یک روز سپید (۲۰۰۹، تکنوازی پیانورا توسط شرکت معظم ای سی ام منتشر کرد که هر دو به کارگردان فقید روس تقدیم شده اند. آوازه جهانی این دو آلبوم او را به فکر تشکیل رسمی کوارتت تارکوفسکی سوق داد و در نهایت این چهار هنرمند، در سال ۲۰۱۱ آلبوم تازه خود را با همین نام منتشر کردند.

در موسیقی کوارتت تارکوفسکی، هر چند به ظاهر شاید بافتی ساده تداعی شود، اما المان هایی از پرگولزی، باخ و شوستاکوویچ در آن شنیده می گردد که با ظرافت خاصی در فضای بداهه توسعه می یابند. همین ذات بداهه و تکامل یافتن قطعات در لحظه، تمرکز و توجه جدی مخاطب، به عنوان رکن پنجم توسعه یافتن فضاسازی ها را نیز می طلبد.

در این کنسرت فرانسوا کوتوریه (پیانو)، آنیا لخنر( ویلنسل)، ژان لویی متینیه ( آکوردئون)، ژان مارک لارش (ساکسوفون سوپرانو(به اجرای این برنامه می پردازند.

کوارتت تارکوفسکی در روزهای ۲۸ و ۲۹ اسفند در تالار وحدت به روی صحنه خواهد رفت.

پایان پیام/۴۶
 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.