تاریخ برگزاری جوایز اسکار ۲۰۲۴ و ۲۰۲۴ اعلام شد

۱فروردین ۱۳،

به گزارش خبرآنلاین، آکادمی علوم و هنرهای سینمایی و شبکه تلویزیونی ای‌بی‌سی دوشنبه شب اعلام کردند هشتاد و ششمین دوره جوایز آکادمی یکشنبه دوم مارس ۲۰۲۴ (بامداد دوشنبه ۱۲ اسفند به وقت ایران) برگزار خواهد شد.
 

در سه سال قبل جوایز اسکار در آخرین یکشنبه ماه فوریه برگزار شد، اما امسال در این تاریخ مراسم اختتامیه بازی‌های المپیک زمستانی در سوشی در روسیه برگزار می‌شود. بنابراین آکادمی ترجیح داد همان کاری را انجام دهد که در بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۱۰ انجام داد و تاریخ برگزاری جوایز سالانه خود را به ماه مارس منتقل کند.
 

آکادمی همچنین اعلام کرد در سال ۲۰۲۴ تاریخ برگزاری جوایز اسکار همان آخرین یکشنبه ماه فوریه بود که در آن سال روز ۲۲ فوریه خواهد بود. اعلام تاریخ برگزاری دو جوایز اسکار بعدی توسط آکادمی به گمانه‌زنی‌ها در این مورد که شاید جوایز اسکار در تاریخی زودتر از موعد همیشگی به طور مثال در ماه ژانویه برگزار شود، پایان داد.
 

با تغییر تاریخ برگزاری جوایز اسکار ۲۰۲۴ و ۲۰۲۴ اعضای رای‌دهنده در مقایسه با دوره قبل فرصت بیشتری برای انتخاب نامزدها و در ادامه انتخاب برندگان دارند.
 

رای‌گیری برای انتخاب نامزدهای جوایز اسکار ۲۰۲۴ روز ۲۷ دسامبر ۲۰۲۴ (۶ دی ) آغاز می‌شود و ۸ ژانویه ۲۰۲۴ (۱۸ دی ) به پایان می‌رسد.
 

اسامی نامزدهای هشتاد و ششمین دوره جوایز آکادمی پنجشنبه ۱۶ ژانویه ۲۰۲۴ (۲۶ دی ) اعلام خواهد شد.
 

آخرین مرحله رای‌گیری ۱۴ فوریه ۲۰۲۴ (۲۵ بهمن ) آغاز می‌شود و ۲۵ فوریه (۶ اسفند ) به پایان می‌رسد.
 

هشتاد و ششمین و هشتاد و هفتمین دوره جوایز اسکار بار دیگر در دالبی تیه‌تر در هالیوود اند هایلند در لس آنجلس برگزار و از شبکه ای‌بی‌سی پخش می‌شود.
 

پارسال فیلم «آرگو» ساخته بن افلک برنده اسکار بهترین فیلم هشتاد و پنجمین دوره جوایز اسکار شد و «زندگی پی» به کارگردانی آنگ لی در چهار بخش از جمله بهترین کارگردانی جایزه دریافت کرد.
 

هالیوود ریپورتر / ۲۵ مارس / ترجمه: علی افتخاری
 

۵۸۵۸

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.