تاسف شمقدری از فیلم های جشنواره/هفته سینمایی با پرواز سیمرغ ها

۲۶ام بهمن ،

جواد شمقدری از نبود فیلم های در خور انقلاب اسلامی با ابراز گله مندی بابت این موضوع متاسف شد.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران سینما در هفته ای که گذشت در پیرامون مباحث جشنواره سی و یکم فیلم فجر و حاشیه های آن می‌گذشت به طوری که ابتدای هفته خود را با افتتاحیه جشنواره آغاز کرد و تا پایان هفته نیز به حاشیه های آن پرداخت.

حاشیه هایی که قهر و آشتی های بسیاری داشت و در پی آن بعضی از کارگردانان و تهیه کنندگان فیلم از انتخاب فیلم ها توسط داوران تا باز شدن بخت حمید فرخ نژاد برای دریافت سیمرغ بلورین جشنواره بود.

حاشیه های برگزاری طوری بود که با انتشار یافتن بیانیه توسط سازندگان فیلم “حوض نقاشی” اعتراض خود را به داوری اعلام کردند همچنین انتقادهای بسیاری به مدیریت وزیر ارشاد به خاطر انحلال خانه سینما و بروز بعضی مشکلات دیگر سینما داشتند.

سید محمد حسینی نیز وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با اعلام دخالت نکردن هیچ ارگان و نهادی در تصمیمات داوران جشنواره گفت که همه داوران با استقلال کامل فیلم ها را انتخاب  کردند و همچنین جواد شمقدری ضمن گلایه مندی نسبت به نبود فیلم های در خور انقلاب اسلامی با انتشار یافتن خبری فیلم های “حوض نقاشی” و “هیس دخترها فریاد نمی زنند” را قابل تقدیر دانست.

قبل از برگزاری افتتاحیه جشنواره نیز آخرین سانس نمایش فیلم فجر سهم فیلم “هیس دخترها فریاد نمی زنند” بود که در زمان نمایش آن با اتفاقات عجیبی روبرو شد به طوری که در سالن نمایش به سبب حجم بالای استقبال بعضی از اهالی رسانه به روی سن نظاره گر فیلم بودند.

در این هفته در خصوص خانه سینما نیز همچنان در سکوت خبری اعضای منتخب در حال تدوین اساسنامه می باشند و جعفری جوزانی نیز با اعلام مفید بودن جلسات، برنامه خوبی را برای خانه سینما در نظر گرفته که تا آخر سال قطعی می گردد.

همچنین به نقل از مهدی عظیمی میرآبادی صنوف سینمایی نیز برای رسمیت پیدا کردن نیاز به تدوین دارد.

سینما هر هفته اتفاقات خاصی را  تجربه می کند اما با توجه به برگزاری افتتاحیه جشنواره فیلم فجر در هفته جاری اکثر حواشی و اتفاقها در این زمینه بوده است و بروز جنجال ها به جشنواره و حاشیه های بعد از آن برمی‌گردد./ی۲


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.