تاسیس فروشگاه آمازون در ۲۰۰ کشور جهان

۰۲خردادماه، موبنا- شرکت آمازون اعلام کرده که فروشگاه نرم‌افزاری خود را گسترش داده و در ۲۰۰ دنیا ارایه کرده است.

بر اساس گزارش آمازون، فروشگاه نرم‌افزاری آندروید این شرکت هم‌اکنون در ۲۰۰ کشور دنیا گسترده شده است.

آمازون همچنین اعلام کرده که تبلت کیندل فایر را در ۱۷۰ کشور تازه شامل، انگلیس، آلمان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، چین و ژاپن ارایه می‌کند و Appstore آمازون برای برزیلی‌ها قابل دسترس می‌شود.

آمازون یک شرکت تجارت الکترونیک آمریکایی‌ست که در سال ۱۹۹۴ در سیاتل واشینگتن تاسیس شد. این وب‌گاه محصولات نو و یا دست‌دوم را از طریق اینترنت عرضه می‌کند. این وب‌گاه در سال ۱۹۹۵ با عنوان فروشگاه آنلاین کتاب کار خود را آغاز کرد.

این وب‌گاه هم‌اکنون کتاب، سی‌دی، دی‌وی‌دی، بسته‌های نرم‌افزاری و حتی کفش هم عرضه می‌کند. هم اکنون، این شرکت کتابخوان‌های الکترونیکی نیز تولید می‌کند که این سری محصولات دارای مشتریان فراوانی در سرتاسر دنیا است. شرکت آمازون بیشترین درصد فروش را در بین فروشگاه‌های اینترنت دارد.

یکی از ویژگی‌های این پایگاه اینترنتی ارایه امکان ورق زدن و مطالعه نسخه اکترونیکی اغلب کتاب‌هایی است که در این وب پایگاه اینترنتی قرار دارد. همچنین شرکت آمازون با کمک فناوری‌های نوین چاپ و تولید کتاب، اقدام به ارایه کتاب‌هایی بر اساس سیستم چاپ بنابر تقاضا کرده است که در این روش به‌جای چاپ و انبار کتاب در تعداد وسیع، تنها با نگهداری فایل الکترونیکی کتاب‌ها، پس از سفارش مشتری، اقدام به چاپ و تولید یک یا چند نسخه از کتاب کرده آنها را به آدرس مشتری ارسال می‌‌کند.

با این روش از نیاز به فضای انبار و اتلاف کاغذ در حجم وسیعی جلوگیری کرده است. امکان چاپ کتاب به زبان‌های مختلف (مانند فارسی) در کوتاه‌ترین زمان ممکن و عرضه و معرفی جهانی آن از دیگر نتایج استفاده از این فناوری نوین به شمار می‌رود.

IT Iran
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.