تاسیس دفتر گروه طالبان در ایران دروغی بزرگ و مضحک است

به گزارش خبرگزاری مهر متن نامه اعتراضی سفارت ایران در ترکیه به مدیر مسئول روزنامه خبر ترک بدلیل انتشا خبری در شماره مورخ ۱۳/۵/ در روزنامه مذکور مبنی بر تاسیس دفتر گروه طالبان در ایران و حمایت ایران از گروه های تروریستی در افغانستان به این شرح است:

بسمه تعالی
جناب آقای فاتح آلتایلی
مدیر مسئول محترم روزنامه خبر ترک

احتراماً به اطلاع می رساند در روزنامه خبر ترک مورخ ۳/۸/۲۰۱۲  در صفحه ۲۰ در مقاله ای ادعای بی اساسی به نقل از منابع امریکایی درخصوص ایجاد دفتر گروه طالبان در جمهوری اسلامی ایران منتشر کرده که دروغی بزرگ و مضحک می باشد و قویا تکذیب می شود.

وقتی طالبان بر افغانستان مسلط شد، دیپلمات‌ها و خبرنگاران ایرانی را شهید کردند. تلاش های آمریکا برای مذاکره با طالبان  بر کسی پوشیده نیست. آمریکایی‌ها سالهاست تلاش می کنند  برای فرافکنی و سرپوش نهادن بر شکست خود در افغانستان، ایران را با گروه های تروریستی مرتبط کنند. این در حالی است که ایران بیشترین همکاری را برای مبارزه با تروریست‌ها داشته‌ و شهدای زیادی در این راه داده است.

لازم بذکر است از زمان حضور امریکا در افغانستان بیش از ۱۲۰ هزار نفر در این کشور  کشته شده‌اند و تروریسم نه‌تنها کنترل نشده بلکه افزایش یافته است. تولید مواد مخدر ۳۰ درصد افزایش یافته و زیرساخت‌های این کشور نیز بهتر نشده است. به هر بهانه‌ای که آمریکا وارد افغانستان شده، نتیجه آن گسترش تروریسم و ناامنی برای منطقه بوده است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.