تالار مشاهیر سوسک‌ ها! +تصاویر

۲۰خردادماه،

مایکل بوهدان، از آن آدم‌های عجیبی است که کارهایش بقیه را به حیرت می‌اندازد؛ بوهدان موزه‌ای از سوسک‌ها راه‌ انداخته که این روزها مخاطبان بسیاری پیدا کرده است؛ اما هنوز هم بسیار‌ها با شنیدن نام «تالار مشاهیر سوسک‌ها» تعجب می‌کنند و می‌گویند این دیگر چه جور جایی است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، مایکل بوهدان، از آن آدم‌های عجیبی است که کارهایش بقیه را به حیرت می‌اندازد؛ بوهدان موزه‌ای از سوسک‌ها راه‌ انداخته که این روزها مخاطبان بسیاری پیدا کرده است؛ اما هنوز هم بسیار‌ها با شنیدن نام «تالار مشاهیر سوسک‌ها» تعجب می‌کنند و می‌گویند این دیگر چه جور جایی است.

در «تالار مشاهیر سوسک های» بوهدان که در شهر پلانوی ایالت تگزاس آمریکا واقع شده، همه نوع سوسکی می توان دید، از سوسک های زنده که در محفظه های شیشه ای نگهداری می شوند تا سوسک ها مرده ای که در موقعیت زندگی روزمره قرار گرفته اند، لباس عروس می پوشند، ساز می زنند، آفتاب می گیرند، به آینه نگاه می کنند و حتی با ماسک دولت مردان آمریکایی خودنمایی می کنند.

بوهدان که این موزه عجیب را به راه انداخته، می گوید هیچ وقت فکر نمی کرده مردم دوست داشته باشند به جایی بیایند که به سوسک ها خیره شوند، اما حالا موزه اش طرفداران بسیاری پیدا کرده و در همه جای جهان، معروف شده است. بوهدان که از کودکی، ساس می گرفته و در بزرگسالی هم با از بین بردن ساس ها، امرار معاش می کرده، می گوید یک رابطه عشق – نفرت با سوسک ها و حشرات دارد، یعنی آن ها را در موزه اش دوست دارد، اما از این که آن ها را در خانه مردم ببیند، متنفر است و دوست ندارد سوسک ها در خانه ها باشند.

دیدن سوسک های مرده بوهدان در موزه اش که لباس های عجیب غریب و البته در بیشتر موارد، لباس های رسمی پوشیده اند، ممکن است برای بسیار از بازدیدکنندگان، عجیب باشد.

یکی از جالب ترین سوسک های تالار مشاهیر، سوسکی مرده به نام «لیبرونیکا» است که شنلی از پوست سمور بر دوش آویخته و پیانو می زند. لیبرونیکا را یک زن ۸۵ ساله به تالار مشاهیر هدیه کرده است.

در دهه ۸۰ بود که بوهدان یک هزار دلار برای خریدن بزرگ ترین سوسک تگزاس پرداخت کرد. او از همان موقع به دنبال سوسک ها راه افتاد و آغاز به لباس پوشاندن به آن ها کرد.

بعد از آن، همه سوسک ها، آماده و لباس پوشیده بودند؛ اما نزدیک بود بوهدان همه آن ها را که حاصل دو دهه تلاشش بود، دور بیندازد که البته سبب آن معلوم نیست؛ اما او تصمیم گرفت به جای این که سوسک هایش را دور بیندازد، آن ها را به نمایش بگذارد. این گونه بود که تالار مشاهیر سوسک ها شکل گرفت. از آن روز به بعد هم سوسک های تازه ای به موزه بوهدان اضافه شدند. حالا تالار مشاهیر سوسک ها، بیش از ۲۵ سوسک لباس پوشیده دارد.

بیشتر بازدیدکنندگان وقتی به موزه وارد می شوند با دیدن سوسک هایی که لباس رسمی پوشیده اند، تعجب می کنند و ترجیح می دهند جانب احتیاط را رعایت کنند؛ اما وقتی می فهمند بسیار از این سوسک ها مرده اند، خیال شان راحت می گردد و با آسودگی خاطر به سوسک هایی که در لباس های مختلف فرو رفته اند می خندند.

بوهدان علاوه بر سوسک های مرده، سوسک های ماداگاسکاری زنده را هم که عمری طولانی دارند نگه می دارد؛ این سوسک های آفریقایی، بین سه تا چهار اینچ (حدود ۱۰ سانتی متر) طول دارند و قطرشان یک اینچ ( ۵ / ۲ سانتی متر) است. وقتی این سوسک های ۱۰ سانتیمتری را از روی زمین برمی دارید و بالا می برید، مثل مار هیس هیس می کنند و به شما خیره می شوند.

البته بوهدان در رشته جانورشناسی دانشگاه ایلی نویز تحصیل کرده و اطلاعات دقیقی دربارهٔ حشرات و حیوانات دارد، به همین سبب، وقتی بازدیدکنندگان سوالی از او می پرسند بوهدان به خوبی آن ها را راهنمایی می کند و دربارهٔ تاریخچه هر گونه از سوسک ها توضیح می دهد. او حتی به بینندگان موزه اش اجازه می دهد با هر کدام از سوسک ها که می خواهند، عکس یادگاری بگیرند.

ایسنا


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.