تامین “جسد” برای دانشگاهها با پزشکی قانونی نیست

احمد شجاعی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه با راه‌اندازی بانک هویت ژنتیک به تدریج شاهد کاهش جرایم در کشور خواهیم بود گفت: ششمین مرکز ژنتیک کشور به زودی در تبریز افتتاح می شود و تا پایان سال ۱۰ مرکز ژنتیک در سطح کشور کار نمونه گیری را انجام می دهند.

وضعیت ساختمانهای پزشکی قانونی مناسب نیست

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با اشاره به اینکه ساختمانهای پزشکی قانونی از شرایط خوبی برخوردار نیستند گفت: متاسفانه ساختمانهای موجود در استانها با فضایی محدود عمدتاً استیجاری یا امانی هستند که از نظر زیر بنا و ساخت تناسبی با نوع فعالیت و کار پزشکی قانونی ندارند در حالی که دشواری ارایه خدمات در پزشکی قانونی نیازمند رعایت استانداردهای خاص در وضعیت ساختمانها است که تا کنون محقق نشده‌ و همکاران با از خود گذشتگی در ساختمانهای نامناسب فعالیت می کنند. که البته با جهش بودجه ای شاهد افتتاح و آغاز ساخت پروژه های بسیار در کشور هستیم و تا چند سال آینده مشکل فضای فیزیکی بسیاری از مراکز پزشکی قانونی برطرف می شود. 

قانون فوق العاده خاص کارکنان پزشکی قانونی هنوز اجرایی نشده است

شجاعی گفت: البته هر چند با تصویب قانون فوق ‌العاده خاص کارکنان پزشکی قانونی که به دلیل محدودیت منابع مالی هنوز به طور کامل اجرایی نشده ‌است ولی حقوق پزشکان و کارکنان این سازمان به میزان قابل توجهی بهبود یافته است.

تامین جسد برای دانشگاهها وظیفه پزشکی قانونی نیست

شجاعی درباره برخی از انتقادها مربوط به کمبود جسد در دانشگاههای علوم پزشکی و اعتراض دانشگاهیان به این مسئله گفت: اینکه دانشگاههای علوم پزشکی کشور احتیاج به جسد دارند معقولانه است ولی سازمان پزشکی قانونی موظف و مسئول تامین جسد برای دانشگاهها نیست.  این مهم بر عهده وزارت بهداشت است حال اگر وزارت بهداشت بخواهد پزشکی قانونی می تواند برای تامین جسد از کشورهای خارجی به این وزارتخانه کمک کند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.