تامین سلامت کارگران با راه اندازی خانه های بهداشت کارگری

۱۶م اسفند ،

معاون رفاه اجتماعی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان گفت: ۵۷ خانه بهداشت کارگری در استان وجود دارد که با هدف تامین سلامت کارگران و اعضای خانواده آن ها و سالم سازی محیط کار ایجاد شده است.

 
انصاری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: طرح ارایه مراقبت های اولیه در خانه های بهداشت کارگری بر اساس اصل ۲۹ قانون اساسی از سال ۱۳۶۶ در کشور آغاز شده است که در این راستا ۵۷ خانه بهداشت در سطح استان خوزستان راه اندازی شده است.
 
وی در ادامه با اشاره به اهداف اجرای این طرح تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح تامین سلامت کارگران و اعضای خانواده آنها، ایجاد رفتارهای مناسب بهداشتی در میان کارگران و سالم سازی محیط کار در کارگاه های تولیدی، صنعتی و خدماتی است.
 
معاون رفاه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان خاطر نشان کرد: خانه های بهداشت کارگری برای رفاه حال کارگران از سوی کارفرمایان در محل کارخانه و یا کارگاه خود تأسیس می شوند تا به کارگران شاغل خدمات بهداشتی و درمانی رایگان ارایه شود و سطح آگاهی و رفتارهای بهداشتی آنان در زمینه بهداشت عمومی و بهداشت حرفه ای ارتقا پیدا کند./ز


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.