تایید بیانیه اجلاس تهران از سوی سران جنبش نم موجودیت اسرائیل را زیر سوال برد

دبیر کل دفتر تحکیم وحدت گفت: تایید بیانیه اجلاس تهران از سوی سران جنبش عدم تعهد موجودیت اسرائیل را زیر سوال برد.

مهدی امیریان دبیرکل دفتر تحکیم وحدت در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، عکس‌العمل نتانیاهو و سران رژیم صهیونیستی نسبت به برگزاری نشست جنبش عدم‌تعهد در تهران را قابل پیش بینی دانست و اظهار داشت: شانزدهمین اجلاس عدم‌تعهد با عملکرد موفقیت آمیز خود توانست موجودیت اسرائیل را زیر سوال ببرد، چرا که حضور و صحبت‌های سران کشورهای غیرمتعهد بیانگر تأیید مواضع حق‌طلبانه ایران بود.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران نیز توانست از شانزدهمین اجلاس جنبش عدم تعهد استفاده کامل را برای دفاع از ملت مظلوم فلسطین و افشای جنایات رژیم غاصب صهیونیست ببرد.

امیریان صحبت‌های مقام معظم رهبری در اجلاس را نقطه عطف این اجلاس دانست و خاطرنشان کرد: سران کشورها ضمن تأیید فرمایشات مقام معظم رهبری، از صحبت‌های ایشان درس گرفته و آن را به عنوان راهبردی در عملکرد خویش قرار می‌دهند.

دبیر کل دفتر تحکیم وحدت اضافه کرد: ضربه جمهوری اسلامی ایران به اسرائیل به حدی کاری بود که نتانیاهو و دیگر سران رژیم صهیونیستی به شکست خود در مقابل ایران معترف شده و ترس خود را از  رهبری ایران بر جهان به طور غیر مستقیم ابراز کرده‌اند.

این فعال دانشجویی خاطرنشان کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری به عنوان نقطه عطف اجلاس جنبش عدم تعهد به خوبی توانست روحیه خود باوری و اعتماد به نفس در کشورهای جنبش عدم تعهد را نیز تقویت کرد و باعث بی‌اثر کردن ترس کاذبی که  کشورها از رژیم صهیونیستی داشتند شد که این امر نیز یکی از دستاوردهای اجلاس جنبش عدم تعهد است.

وی در پایان گفت: همه ما باید برای داشتن چنین رهبر فرزانه‌ای شکرگزار باشیم چرا که مدبرانه و شجاعانه معادلات سیاسی جهان را تغییر داد و آن را به سوی عدالت خواهی و محترم شمردن حقوق مردم راهنمایی کرد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.