تاکید رئیس جمهور بر جبران عقب ماندگی‌ها در کهگیلویه و بویراحمد / حذف مدارس کپری باید در اولویت قرارگیرد / نباید در این استان بیکاری باشد

رئیس جمهور با اشاره به ظرفیت ها و توانمندی های زیاد استان کهگیلویه و بویر احمد گفت: وضعیت موجود زیبنده استان نیست و همه باید برای تحول و پیشرفت در استان و جبران عقب ماندگی ها تلاش کنیم و کارها و اقدامات به گونه ای باشد که مردم تغییر را در وضعیت خود احساس کنند.

تاکید رئیس جمهور بر جبران عقب ماندگی‌ها در کهگیلویه و بویراحمد / حذف مدارس کپری باید در اولویت قرارگیرد / نباید در این استان بیکاری باشد

به گزارش ممتاز نیوز، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در نشست شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: وقتی حمایت از سرمایه گذاری شکل واقعی بخود گیرد  و مورد اهتمام جدی مدیران واقع شود قطعا شخص سرمایه گذار و فعال اقتصادی با میل و رغبت به میدان کار خواهد آمد و نتایج ملموسی را در ایجاد اشتغال و رشد تولید از خود برجا خواهد گذاشت.  

وی همچنین به وضعیت صنایع استان کهگیلویه و بویراحمد پرداخت و اظهار داشت: براساس گزارش های داده شده صنایع استان بخشی نیمه فعال و بخشی تعطیل هستند که باید در این خصوص نیز چاره ای اندیشیده شود، چرا که صنعت وصنایع زیربنایی است که ایجاد شده و باید از این ظرفیت در راستای تقویت معیشت و تولید استفاده مطلوب شود.

رئیسی ادامه داد : اگر مدیران به ظرفیت های خالی و معطل مانده صنایع استان توجه جدی داشته باشند و در راستای رفع مشکلات آن اقدامات عاجلی را انجام دهند بدون شک با رفع مشکل یک کارخانه و یا کارگاه تولیدی زمینه اشتغال در استان فراهم خواهد شد.

رئیس جمهوری گفت: احساس مردم شاخص مهمی برای مدیران، مردم، نظاره گران و خدمتگزاران مردم است.

رئیسی افزود: تفاوت و تحول فقط با عمل جدی ایجاد می شود و اراده جدی و قوی می خواهد و امیدواریم به دست توانای شما اتفاقات خوبی برای مردم بیفتد.

وی تصریح کرد: وزرا بر اساس مطالعه و با برنامه  در استان حضور پیدا کردند تا مشکلات استان را در گام اول و توسعه یافتگی را در گام های بعد پیگیری کنند.

رئیسی با اشاره به ظرفیت ها استان و عدم بهره برداری از این ظرفیت ها گفت: عدد بیکاری هر میزان گفته شود قابل توجه است این بیکاری و آسیب های اجتماعی نباید وجود داشته باشد که نیازمند اراده جدی از جانب مدیران است و باید وضعیت نسبت به آنچه تاکنون بوده متفاوت شود.

تاکید بر استفاده از ظرفیت صنایع استان 

رئیس جمهوری با اشاره به وضعیت صنایع استان در شهرکهای صنعتی و غیر شهرکهای صنعتی گفت: بخشی از این صنایع فعال و بخشی تعطیل است که این صنایع زیربنایی است که ایجاد شده تا بخشی از مشکلات مثل اشتغال را حل کند و حالا باید مشکلات آنها  رفع شود تا صنایع به سرعت به چرخه تولید بازگردند.

رئیسی ادامه داد : اگر مدیران به ظرفیت های خالی و معطل مانده صنایع استان توجه جدی داشته باشند و در راستای رفع مشکلات آن اقدامات عاجلی را انجام دهند بدون شک با رفع مشکل یک کارخانه و یا کارگاه تولیدی زمینه اشتغال در استان فراهم خواهد شد.

وی با اشاره به کارخانه قند یاسوج گفت: این کارخانه ظرفیتی است که باید به سرعت مشکلات آن حل شود تا به چرخه تولید برگردد.

رئیسی  ادامه داد: باید در استان با روحیه جهادی جریان گردشگری را فعال شود و صنایع پایین دستی نفت و گاز، کشاورزی و کارخانه های فعال و نیمه فعال وارد مدار تولید شود.

حمایت از سرمایه گذار باید شکل عملی بخود گیرد

رئیس جمهوری با اشاره به اهمیت سرمایه گذاری در مراکز استانها گفت: حمایت مدیران  از سرمایه گذار و کارآفرین باید جنبه جدی و عملی بخود گیرد.

رئیسی افزود: وقتی حمایت از سرمایه گذاری شکل واقعی بخود گیرد  و مورد اهتمام جدی مدیران واقع شود قطعا شخص سرمایه گذار و فعال اقتصادی با میل و رغبت به میدان کار خواهد آمد و نتایج ملموسی را در ایجاد اشتغال و رشد تولید از خود برجا خواهد گذاشت.  

سد تنگ سرخ تا سال ۱۴۰۱ آبکیری شود

وی به مدیران یادآوری کرد که کارهای بسیاری می توانند انجام بدهند و بر همین اساس به سد تنگ سرخ اشاره کرد و گفت : این سد  از سال ۹۰ شروع شده است  که اگر سالی ۱۰ درصد از آن  انجام می شد حالا باید تمام می شد و می توانست اقتصاد روستا را فعال کند تا جلوی مهاجرت را بگیرد.

رئیس جمهور تاکید کرد  : اعتبار سد تنگ سرخ و سد گچساران باید به سرعت تامین شود تا سال ۱۴۰۱ سدها فعال و آبگیری شود.

رئیس جمهور با اشاره به ظرفیت ها و توانمندی های زیاد استان کهگیلویه و بویر احمد گفت: وضعیت موجود زیبنده استان نیست و همه باید برای تحول و پیشرفت در استان و جبران عقب ماندگی ها تلاش کنیم و کارها و اقدامات به گونه ای باشد که مردم تغییر را در وضعیت خود احساس کنند.

رئیسی با بیان اینکه رضایت مردم شاخص مهم در ارزیابی عملکرد مدیران و مسئولان است، گفت: با کار جهادی و روحیه انقلابی و بسیجی می توان مشکلات را برطرف کرد و موانع پیشرفت را از پیش روی برداشت.

رئیسی گفت: تردید ندارم که با دست توانای مدیران استان و همراهی همگان می توان چهره استان را تغییر داد و از ظرفیت های بالای کهگیلویه و بویراحمد برای پیشرفت و خدمت به مردم استفاده کرد.

مدارس کپری باید جمع آوری شود

وی روند بازسازی شهر سی سخت را امید آفرین ارزیابی کرد و گفت باید پیش رسیدن فصل سرما مردم بتوانند خانه های خود را تحویل بگیرند تا علاوه بر زلزله دغدغه دیگری نداشته باشند.

رئیس جمهوری با اشاره به ۵۴ مدرسه کپری و کانکسی گفت: راه و شهرسازی و بنیاد مسکن باید به صورت خارج از نوبت مشکل این مدارس را حل کنند و ظرف یک دو ماه آینده باید این مدارس جمع شود که اعتبار مورد نیاز برای بازسازی این مدارس رقم بالایی هم نیست.  

 رئیسی با اشاره به مشکلات خانه های روستایی گفت نباید حتی یک خانه مشکل دار داشته باشیم و باید چهره کریه فقر از این استان برچیده شود.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه وزارء برای رفع مشکلات مردم برنامه دارند گفت: حقیقت آن است که وقتی می خواهیم از استان نام بریم استان غنی اما دارای مشکلات بسیار و استانی برخوردار از بسیاری ظرفیت اما  محروم است و مردم تحت پوشش بهزیستی‌ و کمیته امداد هستند.

نباید در استان کهگیلویه وبویراحمد بیکاری وجود داشته باشد

وی با بیان اینکه از پتانسیل چهار فصل بودن استان استفاده نشده گفت: مشکلات مردم این استان جدی است، عدد بیکاری هر عددی باشد بالا است می‌توانست این بیکاری در استان وجود نداشته باشد آسیب‌های اجتماعی نیازمند اراده جدی است به دنبال تغییر هستیم و شاخص تغییر خود مردم هستند.

وی با تاکید مجدد بر احیاء جهاد سازندگی و فعال شدن کار جهادی گفت: تاسف‌آور است که جوان عزیز ما در دیشموک به جایی برسد که  دست به کار خطرناکی بزند.

وی تاکید کرد که کار فرهنگی و اقتصادی همزمان باید با هم انجام شود. باید برای کسی که سقف خانه معیوب دارد یا اجاره خانه ندارد به صورت همزمان کار شود.

تصویب ۲۱۷طرح 

رئیس جمهور با اشاره به اینکه در همه موارد باید عدالت لحاظ شود، گفت: در سفر به کهگیلویه و بویراحمد ۲۱۷ طرح مصوب شد که ممکن است اتمام آنها تا ۲ سال طول بکشد.

وی گفت : هشت  طرح  استان در زمینه راه و ریل است که نشان می‌دهد به موقعیت کهگیلویه و بویراحمد در طرح‌های ریلی و کریدورهای ارتباطی توجه شده است.

رئیسی هفته‌های اخیر در سفرهای سرزده، پنجم شهریور به استان‌ خوزستان، یازدهم شهریورماه به استان سیستان و بلوچستان، نوزدهم شهریور  به استان خراسان جنوبی، دوم مهرماه به استان ایلام و امروز (جمعه) نهم مهرماه در پنجمین سفر استانی خود به کهگیلویه و بویراحمد سفر کرد.

انتهای پیام/

 

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.