تاکید رییس دبیرخانه جنبش عدم‌تعهد بر استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای تعاملات گسترده جهانی

۱۳م اسفند ،

رییس دبیرخانه جنبش عدم تعهد گفت: با توجه به سوابق خوبی که اتریش در روابط خود با ایران دارد، می‌تواند از آن به عنوان یک ظرفیت در گسترش روابط دو جانبه و تحرک بیشتر در موضوعات بین‌المللی مربوط به ایران استفاده کند و تهران از این موضوع استقبال می‌کند.

به گزارش گروه سیاسیممتازنیوز، اسفندیار رحیم مشایی در دیدار سفیر اتریش با بیان این‌که با گذر زمان مسائل بین‌المللی نسبت به مسایل ملی از تأثیرگذاری بالاتری برخوردار می‌شوند، اظهار داشت: سیر تحولات و شرایط کنونی جهان به سمتی است که ملت‌ها و دولت‌ها ناچار می باشند، در روابط نزدیک با یکدیگر نسبت به مسایل جهانی تصمیم بگیرند.

مشایی خاطر نشان‌کرد: همکاری و اتحاد بین‌المللی در برابر مشکلات و مسایل موجود در جهان یک امر اجتناب‌ناپذیر است.

رییس دبیرخانه جنبش عدم تعهد خاطر نشان کرد:ترس یا بی‌اعتمادی ملت‌ها نسبت به حضور در صحنه بین‌المللی مانع از دستیابی اجماع جهانی برای تصمیم‌گیری‌های مهم است، لذا باید تلاش شود که مجموعه بسیاری از کشورهای دنیا برای حضور فعال در تحولات بین‌المللی انگیزه داشته باشند.

رحیم مشایی گفت: اگر اعتماد در فضای عمومی جهانی وجود داشته باشد، بی‌تردید کشورها تلاش خواهند کرد در همه مسایل و تحولات، تجربیات مفید و سازنده سایر کشورها و ملت‌ها را مورد استفاده قرار دهند و در چنین صورتی شاهد اتفاقهای بالنده و مفیدی در دنیا خواهیم بود.

رییس دبیرخانه جنبش عدم تعهد خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران ظرفیت‌های بسیار بسیاری از حیث ملی، تاریخی و دینی دارد و به سمتی حرکت می‌کند که ظرفیت‌های خود را در جهت اتحاد و تعاملات گسترده جهانی مورد استفاده قرار دهد.

سفیر اتریش نیز در این دیدار با اشاره به اینکه ایران و اتریش قرن‌هاست با هم رابطه صمیمی دارند، اظهار داشت: بدون تردید جمهوری اسلامی ایران در آینده نقش بسیار مهمی در عرصه بین‌المللی خواهد داشت و موضوعات مختلفی وجود دارد که دو کشور می‌توانند در خصوص آن با یکدیگر همکاری کنند.

وی خاطر نشان کرد: اتریش به همراه ایران، حامی عدم گسترش سلاح‌های کشتار جمعی است و از هر اقدامی در این زمینه حمایت می‌کند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.