تاکید سعود الفیصل بر گسترش روابط ایران و عربستان

۲۳اردیبهشت،

ایران > سیاست‌خارجی– ممتازنیوز:
وزیران امور خارجه ایران و عربستان دربارهٔ روابط دوجانبه دوکشور همچنین اوضاع سوریه و عراق گفتگو کردند.

مهر نوشت: دکتر علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان که بنا به دعوت رسمی همتای سعودی خود و جهت شرکت در اجلاس گروه تماس سازمان همکاری اسلامی در خصوص بحران کشور مالی و رایزنی پیرامون مسائل منطقه ای و دیگر موضوعات مورد علاقه به جده سفر کرده است، یکشنبه شب با سعود الفیصل همتای سعودی خود دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار که موضوعات مربوط به روابط دو جانبه و تحولات منطقه ای مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت، صالحی سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در گسترش و تقویت مناسبات و افزایش همکاری با کشورهای منطقه به وی‍ژه همسایگا ن را مورد تاکید قرار داد.

وزیر امور خارجه کشورمان، افزایش تماسها و استمرار رایزنیها بین مقامات و مسئولین دو کشور در حوزه های مختلف مورد علاقه و توجه طرفین را در هموار کردن بسترهای همکاری و رفع موانع بر سر راه گسترش روابط، سازنده و تاثیر گذار دانست.

وی همکاری دو کشور تاثیر گذار در منطقه را در جهت منافع دو کشور و دیگر کشورهای منطقه و همچنین تقویت امنیت و ثبات منطقه خلیج فارس بعنوان شریان حیاتی کشورهای این منطقه توصیف کرد و امنیت کشورهای منطقه را در هم تنیده و در گرو همکاری جمعی کشورهای منطقه دانست.

صالحی با تشریح تلاشهای بی شائبه جمهوری اسلامی ایران در جهت کمک به حل و فصل بحرانهای منطقه ای و کاهش آلام و مشکلات مردم منطقه، تلاشها و مواضع کشورمان در خصوص تحولات منطقه به وی‍‍‍‍‍‍‍‍‍‌ژه سوریه، بحرین و عراق را خاطر نشان ساخت.

وی با طبیعی توصیف کردن وجود بعضی اختلاف نظرها میان کشورها در خصوص مسائل منطقه ای، ضرورت تمرکز بر سرمایه گذاری در مشترکات و منافع متقابل به منظور حرکت در جهت نزدیکی و تقارب مواضع را یادآور شد.

سعود الفیصل نیز در این دیدار ایران و عربستان را دو کشور مهم منطقه خواند و گفت: عربستان همواره برای ایران طلب خیر می کند.

وی تصریح کرد: همواره تاکید کرده ایم که ایران کشور بزرگی است که دارای جایگاه در جهان اسلام و جهان است.

وزیر امور خارجه عربستان افزود: ما علاقمندیم روابط مبتنی بر منافع مشترک و برادری بنا گردد.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.