تاکید وزیر خارجه آمریکا وصدراعظم آلمان بر ضرورت احیای برجام

وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای از دیدار وزیر امور خارجه این کشور با صدراعظم آلمان خبر داد و اشاره کرد که موضوع احیای برجام از موضوعاتی بوده است که آن دو درباره‌اش گفت‌گو کرده‌اند.

تاکید وزیر خارجه آمریکا وصدراعظم آلمان بر ضرورت احیای برجام

به گزارش ممتاز نیوز، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه این‌ کشور در بیانیه‌ای از دیدار آنتونی‌بلینکن‌وزیر امور خارجه این کشور و اولاف شولتز صدراعظم آلمان در برلین خبر داد و با اشاره به دیگر محورهای گفت‌و گوی آن‌ها، نوشت: آن دو بر ضرورت رسیدن به تفاهمی بر سر بازگشتی دوجانبه‌ به اجرای کامل برجام[توافق هسته‌ای]، پیش از آنکه دریچه[دیپلماسی] برای انجام دادن این کار بسته شود، تاکید کردند.

دیدار وگفت‌وگوی وزیر امور خارجه آمریکا وصدراعظم آلمان پیرامون احیای برجام در حالی است که دور هشتم مذاکرات وین در جریان است.

بلینکن همچنین روز گذشته، با وزرای امور خارجه کشورهای اروپایی عضو برجام دیدار داشته است.

رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران و رئیس هیات مذاکره کننده آمریکایی در وین روز پنج‌شنبه در توییتی در این باره نوشت نوشت: آنتونی بلینکن با ژان ایو لودریان، آنالنا بِربوک و جیمز کلورلی درخصوص ضرورت بازگشت به اجرای کامل برجام توافق کرد. زمان کمی باقی مانده تا تفاهمی حاصل و اجرا شود پیش از آنکه پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران جلوی این فرصت را بگیرد.

ند پرایس نیز در توییتی با اشاره به دیدار بلینکن با همتایان اروپایی‌اش عنوان کرد: «ضرورت بازگشت متقابل به برجام» یکی از محورهای گفت‌وگوی این مقامات ارشد غربی بوده است.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.