تاکید پست بانک بر سود ۱۳تومانی هر سهم

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز به نقل از بینا در تاریخ دوشنبه ۱۵آبان۹۱،

بینا- با اعلام گزارش تفسیری عملکرد ۶ ماه اول سال توسط پست بانک، مسئولان این شرکت پرحاشیه با تاکید بر سود ۱۳ تومانی هر سهم توضیحاتی در مورد مجامع ۸۹ و ۹۰ ارائه نمودند.
براساس گزارش تفسیری فارس، شرکت مشمول اصل ۴۴ پست بانک که همچنان با حاشیه‌ها و اعتراض سهامداران و توقف طولانی مدت نماد در بورس مواجه است و خبری هم از وعده‌ها در مورد رفع مشکلات آن نشده، گزارش تفسیری عملکرد نیمه اول سال جاری را منتشر نمود، تا شاید در روزهای آینده مورد بازگشایی نماد در بورس قرار گیرد.
این شرکت که با چالش‌هایی چون مدیریت، عدم برگزاری مجمع سالانه دو سال مالی ۸۹ و ۹۰ ، تلاش بعضی نمایندگان مجلس در حذف نام این شرکت از فهرست واگذاری‌ها، زیان سهامداران و نبود تصویری روشن از آینده، توقف نماد معاملاتی از ۷ تیر و غیره مواجه است، بر سود ۱۳ تومانی هرسهم سال مالی پیش که پیش از این ۳۳۵ ریال بود، تاکید نمود.
شرکت پست بانک اولین پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی پیش را در سوم اسفند ۸۹ و ۱۸ اردیبهشت پیش ۳۵۵ ریال اعلام نموده بود، اما در ادامه حاشیه‌های متعدد و طبق صورت‌های مالی حسابرسی شده فقط ۱۱۳ ریال به ازای هر سهم محقق شد.
همچنین این شرکت که اولین سود هر سهم سال مالی جاری را در ۲۵ شهریور ۱۳ تومان پیش‌بینی نموده بود، در تازهترین گزارش تفسیری ارائه شده باز هم بر این رقم تاکید نمود.
این پیش بینی سود که حدود ۶ میلیارد تومان است، سبب تعجب سهامداران اغلب متضرر پست بانک شده است، چرا که این گروه متعقدند با توجه به گستردگی شعب پست بانک در سراسر کشور و سرمایه اندک ۵۶٫۱ میلیارد تومانی آن، قاعدتا” باید سود هر سهم بیش از سود سال ۸۹ باشد، اما نه تنها چنین سود پیش بینی نشده، بلکه سود هر سهم به شدت کاهش یافته است.
براساس این گزارش تفسیری، مسئولان این شرکت که در اقدامی کم سابقه مجمع فوق العاده ۲۶ مرداد برای انتخاب هیئت مدیره را ساعت ۷ صبح (آن هم در ماه مبارک رمضان ) برگزار نمودند، در مورد عدم برگزاری مجامع سالهای مالی ۸۹ و ۹۰ هم توضیحاتی ارایه نموده‌اند.
در این رابطه محمد حسن محبیان مدیرعامل پست بانک اعلام نمود: متعاقب تشکیل جلسه مجمع عمومی فوق العاده پست بانک پس از طی تشریفات اداری مربوطه جهت اخذ امضای اعضا مجمع، صورت جلسه تنظیمی در ۲۷ شهریور ۹۱ جهت ثبت و درج در روزنامه رسمی به اداره ثبت شرکت‌ها تقدیم شد.
براساس این گزارش تفسیری، سهام پست‌بانک بعد از کش و قوس‌های پشت‌ پرده و کشف قیمت ۲۳۰ تومانی هر سهم در ۱۱ آبان سال ۸۹ و واگذاری حدود ۱۰ درصد سهام وارد بورس شده، اما این شرکت ۵۶ میلیارد تومانی به سبب بروز وقایعی عنوان پر چالش‌ترین و درعین حال عجیب‌ترین شرکت مشمول اصل۴۴ را به خود اختصاص داده است.
بازدهی سهام آن هم از اول سال پیش تا پیش از توقف نماد معادل منفی ۲۵ درصد است.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.