تا پایان سال، ۲۰ میلیون دُز واکسن کرونای فخرا تحویل وزارت بهداشت می‌شود

وزیر دفاع با بیان اینکه تولید واکسن فخرا را به پنج میلیون دُز در ماه افزایش خواهیم داد، گفت: تا پایان سال ۲۰ میلیون دُز واکسن به وزارت بهداشت تحویل خواهیم داد.

تا پایان سال، ۲۰ میلیون دُز واکسن کرونای فخرا تحویل وزارت بهداشت می‌شود

به گزارش ممتاز نیوز، امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مراسم آغاز فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی فخرا که امروز و با حضور دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، با بیان اینکه در ابتدا از طرف خود و وزارت دفاع از بردار عزیز و ارجمندم جناب آقای دکتر عین اللهی وزیر محترم بهداشت به واسطه حمایت های بی دریغی که داشتند، تشکر می کنم، اظهار کرد: نیروهای مسلح و وزارت دفاع در راستای ماموریت های ذاتی که بر عهده دارند در جهت مواجهه با تهدیدات به ویژه توسعه سلامت دفاعی و پدافند زیستی که قطعا در آینده کشورها را مورد تهدید قرار خواهد داد، اقداماتی را انجام می دهند.

آشتیانی تصریح کرد: در زمینه مقابله با ویروس کرونا از سال ۹۸ با تلاش های شهید فخری زاده و همکارانشان در سازمان سپند کار را آغاز کردیم و به یاری خداوند این مجموعه موفق شد، واکسن ایرانی فخرا را تولید کند.

تولید واکسن فخرا را به پنج میلیون دُز در ماه افزایش خواهیم داد

وزیر دفاع با اشاره به اینکه ما در مرحله اول موفق شدیم حدود یک میلیون دُز واکسن در ماه تولید داشته باشیم که ان شاالله به وزارت بهداشت تحویل داده خواهد شد، توضیح داد: در ادامه هم تا سه ماه آینده با توسعه ای که داده شده تولید را به پنج میلیون دُز در ماه افزایش خواهیم داد و ان شاالله تا پایان سال ما ۲۰ میلیون دُز واکسن به وزارت بهداشت تحویل خواهیم داد.

وی در پایان گفت: این موضوع رزمایشی برای نیروهای مسلح در امر مبارزه با ویروس هایی که ممکن است در آینده کشور را مورد تهدید قرار دهند است، توفیق حاصله را به سازمان سپند تبریک عرض میکنم.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.