تبدیل آیفون به اسکنر متحرک هویت

۲۹فروردین۱۳، فاوانیوز : محققان موفق شدند با تجهیز تلفن هوشمند آیفون به حسگرهای بیومتریک، این تلفن همراه را به یک اسکنر پیشرفته هویتی تبدیل کنند.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از مهر، این اسکنر هویت که استراتوس نام دارد، توسط شرکت آمریکایی AOptix ساخته شده و می تواند عنبیه، اثر انگشت، صدا و چهره فرد را تشخیص دهد.
انتظار می رود این اپلیکیشن مورد استفاده مجریان قانون و کارکنان کنترل روادید در سراسر جهان قرار گیرد و به زودی جایگزین سیستم های کنونی شود که نیازمند لپ تاپ و اسکنرهای بزرگ و جاگیر می باشند.

این اپلیکیشن ۱۹۹ دلار هزینه برمی دارد اما این مبلغ هنوز تایید نشده است.

“آلن گود” مدیر شرکت سازنده این دستگاه می گوید: تا کنون تایید هویت بیومتریک توسط وسایلی صورت گرفته که در یک جای خاص ثابت می باشند و نمی توان آنها را به راحتی حرکت داد. وی افزود: اما این شرکت با استفاده از قابلیت های آیفون و تجربیات بسیار خود در راهبرهای تشخیص هویت، زمینه ایده آلی را برای تایید هویت همراه فراهم کرده که استفاده از بیومتریک را برای بسیاری از کاربردها و بازارها گسترش می دهد.

این شرکت معتقد است این سیستم اولین شرکتی است که از آیفون استفاده می کند. برای استفاده از این دستگاه کاربران فقط به سادگی گوشی همراه خود را به یک قاب خاص تجهیز کرده و از این اپلیکیشن استفاده می کنند.

چاک یورت معاون شرکت AOptix  گفت: هدف ما از ساخت استراتوس خلق یک گروه محصول است که امکان بهره مندی کاربران تازه از فواید هویت بیومتریک را فراهم می سازد.

وی افزود: ما توجه و علاقه بسیاری را از سوی مجریان قانون، کنترل کنندگان مرز ، برنامه های ملی و غیرنظامی تعیین هویت و دفاعی دریافت کرده ایم. علاوه بر این نیروهای بهداشت و درمان و امدادگران نیز می توانند از این ابزار استفاده کنند.

فاوا نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.