تبلت جدید وارد بازار می شود +عکس


– نمایشگر ۱۰٫۱ اینچی با رزولوشن ۱۲۸۰ در ۸۰۰ پیکسل
– پردازنده دو هسته‌ای ARM Cortex-A9 با فرکانس ۱٫۵ گیگاهرتز
– حافظه داخلی ۱۶ گیگابایت و قابلیت افزودن حافظه جانبی microSD تا سقف ۶۴ گیگابایت
– دوربین جلو با کیفیت ۷۲۰p (دوربین پشت ندارد)
– برخورداری از اندروید نسخه ۴٫۰٫۴ که تا آخر سال ۲۰۱۲ به جیلی بیلی (اندروید ۴٫۱) آپدیت خواهد شد
– برخورداری از وای فای، و بلوتوث ۴٫۰
– داشتن GPS، قطب نما و G-sensor
– وزن ۶۰۰ گرم برای تبلت و ۲۰۰ گرم برای داک کیبرد

نمایشگر و بلندگو

نمایشگر LCD این تبلت که ضخامتش فقط ۸ میلی‌متر است، بسیار زیبا است. رنگ سیاه در آن از اکثر نمایشگرهای مشابه عمیق‌تر است و سایر رنگ‌ها نیز بسیار دقیق هستند. از زوایای دید مختلف، تصویر خوب است ولی با زیاد شدن زاویه کمی رنگ‌ها تیره می‌شوند. سطح نمایشگر بسیار به اثر انگشت حساس است و نور را نیز زیاد بازتاب می‌دهد.

وقتی فشار انگشت‌تان زیاد شود، فرق این تبلت با بهترین‌های بازار مشخص می‌شود. همان‌طور که در عکس بالا پیدا است، فشار زیاد باعث به جا ماندن رد روی LCD می‌شود و چه بسا به آن صدمه هم بزند. پس، از تصویر خوب آن لذت ببرید ولی سعی کنید زیاد روی آن فشار نیاورید.

در مورد بلندگو به این اشاره بسنده می‌کنیم که در جای بسیار خوبی قرار دارد و به جای اینکه مثل خیلی از تبلت‌ها در لبه پشتی بدنه باشد، در کنار نمایشگر و مستقیم به سمت شما است. همین انتخاب هوشمندانه باعث شده کیفیت و شدت صدای دریافتی بهتر باشد. تنها نقطه ضعف بلندگو این است که صدایش mono است ولی با این حال از بیشتر تبلت‌های موجود بهتر است.

پورت‌های هدفون، مینی USB، میکرو HDMI و شکاف microSD

داکِ کیبورد

خود کمپانی نام این داک-کاور را Coverboard گذاشته، واژه‌ای از ترکیب Cover و Keyboard. شما با یک کاور-کیبرد آهنربایی روبرو هستید که حین حمل تبلت می‌تواند به سطح رویی آن بچسبد و از نمایشگر محافظت کند.

و زمانی که بخواهید از کیبرد استفاده کنید، یک پایه مخصوص از بدنه آن بیرون خواهد آمد تا به عنوان تکیه‌گاه در پشت تبلت قرار گیرد. باید اذعان کرد که این پایه طراحی زیبا و جالبی دارد.
کار با خود کیبرد هم حس خوبی به انگشتان شما خواهد داد چرا که کلیدها بسیار روان هستند و بازخورد خوبی هم حین تایپ دارند.

نرم‌افزار و عملکرد کلی

جیلی بیلی تا آخر ۲۰۱۲ برای این تبلت ارائه خواهد شد ولی تا آن زمان باید اندروید بستنی حصیری نسخه ۴٫۰٫۴ را تحمل کرد. تنها تغیری که کمپانی Archos در رابط کاربری به وجود آورده، بازطراحی اپلیکیشن‌های موسیقی و ویدیو است که کار بسیار خوبی بوده، چراکه تقریباً هر فرمتی را می‌توانید با آنها اجرا کنید. ولی از بین نرم‌افزارهایی که به صورت پیش‌فرض روی این تبلت نصب هستند، به غیر از OfficeSuite Pro 6 سایرین کیفیت چندان خوبی ندارند.

با اینکه این تبلت طراحی نوآورانه‌ای دارد ولی همچنان ضعف‌هایی در آن به چشم می‌خورد. موقع جدا کردن داک کیبورد از تبلت، اکثراً مجبور به ریبوت خواهید شد چرا که سیستم عامل بنا به دلیلی نامشخص قفل می‌کند. هیچ باطری اضافه‌ای در داک قرار نگرفته که یک نقطه ضعف به حساب می‌آید ولی با این حال عمر باطری تبلت قابل قبول است.

۱۰۱XS یک پرش بزرگ برای Archos به حساب می‌آید ولی برای بازار تبلت‌ها، خیر. طراحی یکپارچه، آن را تبدیل به تبلتی خوش‌دست کرده، ولی کمی زود کثیف می‌شود. در یک جمع‌بندی، می‌شود گفت نقاط مثبت در ویژگی‌های این تبلت بیشتر از نقاط منفی هستند و در بازار حال حاضر، به سختی می‌توان مجموعه تبلت و داک کیبوردی با قیمت ۳۹۹ دلار پیدا کرد.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.