تبلت گوگل بالاخره معرفی شد

این تبلت کوچک صفحه نمایش ۱۲۸۰ در ۸۰۰ پیکسلی دارد و پردازنده‌اش از نوع Tegra 4 چهار هسته‌ای NVIDIA است. گوگل گفته این تبلت تنها با یک بار شارژ کردن می تواند ۱۰ ساعت به طور عادی کار کند و یا ۸ ساعت با کیفیت HD  فیلم پخش کند.

در کنفرانس توسعه دهندگان اپل پس از پایان مراسم افتتاحیه به خبرنگاران اجازه داده شد برای مدت کوتاهی با نکسوس ۷ کار کنند.

نکسوس ۷ تبلت سبکی است و تنها ۳۴۰ گرم وزن دارد به نحوی که اگر این تبلت را در کیفتان بگذارید اصلا اضافه وزن آن را احساس نخواهید کرد. صفحه نمایش IPS این تبلت به گونه ای طراحی شده که از هر زاویه ای به آن نگاه کنید تصویر یکسانی را خواهید دید و البته مشکل اتصال به اینترنت هم وجود دارد ( این تبلت از شبکه ۴G پشتیبانی نمی کند).

نسخه ۸GB این تبلت، تنها ۱۹۹ دلار قیمت دارد یعنی درست هم قیمت نوک تبلت بارنرز و نوبل و نیز کیندل فایر آمازون. نکسوس ۷ گوگل ۲۵ دلار هم اعتبار رایگان برای خرید از فروشگاه Google Play در نظر گرفته تا کاربران بتوانند تبلت خود را با اپلیکیشن های مورد نیاز پر کنند و در واقع هدف اصلی به نوعی پایین آوردن قیمت اولیه این تبلت بوده است.

در میان همه ویژگی‌های تحسین برانگیزی که در این تبلت جا خوش کرده، سیستم عامل آن که آخرین نسخه اندروید Jelly Bean است مهمتر و جالب تر از بقیه است. البته کیندل و نوک هم اندرویید دارند اما از نسخه های پایین تر آن استفاده می کنند و این یعنی شما نمی توانید از همه اپلیکیشن های فروشگاه گوگل استفاده کنید.

اما با نکسوس ۷ گوگل می توانید هر اپلیکیشنی را که دوست دارید روی دستگاه خود داشته باشید و البته این دستگاه با سایر سرویس های گوگل مثل گوگل پلاس و سرویس جی میل هم به خوبی ادغام شده است. در ضمن اگر یک گوشی اندرویدی هم داشته باشید می توانید بین گوشی و تبلت  و حتی کامپیوتر خود تبادل اطلاعات داشته باشید.

اگر به حافظه داخلی بیشتر از ۸GB هم نیاز داشته باشید، گوگل نسخه ۱۶GB این تبلت را به قیمت ۲۴۹ دلار به شما می فروشد. هر دو این دستگاه‎ها را می توان در فروشگاه Google Play سفارش داد و ظرف دو تا سه هفته تبلت تحویل داده خواهد شد.

mashable/ماندانا سجادی

۲۱۲۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.