تب سکه و دلار اندکی فرو نشست

بینا- بازار سکه و  دلار امروز با کاهش محسوس قیمت روبه رو شد. دلار در بازار با نرخ ۲۴۷۰ تومان معامله می شود و قیمت سکه نیز در بازار به ۹۴۵ هزار تومان رسید.

براساس گزارش فرارو، بازار سکه و ارز پس از التهاب روز گذشته خود دوباره آرام گرفت و سیر نزولی خود را آغاز کرد. نرخ دلار امروز در بازار با کاهش ۶۰ تومانی رو به رو شد و به ۲۴۷۰ تومان رسید. دلار روز گذشته ۲۵۳۰ تومان را نیز تجربه کرد.

این سیر نزولی شامل پوند نیز می‌شود، این ارز هم اکنون ۳۹۸۰ تومان در بازار معامله می گردد. قیمت  پوند روز گذشته از مرز ۴۰۰۰تومان گذشت. قیمت هر یورو در بازار هم اکنون ۳۲۸۰تومان است.

بازار طلا هم همگام با بازار ارز روند نزولی داشت. در حال حاضر قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار ۹۵ هزار و ۶۰۰ تومان، هر مثقال طلای ۱۷ عیار ۴۱۴ هزار تومان، هر مثقال طلای ۱۸ عیار ۴۴۰ هزار تومان و هر اونس طلا در بازار جهانی ۱۷۵۹ دلار است. این در حالی است که این قیمتها در روز گذشته به ترتیب ۹۸ هزار و ۴۰۰ تومان، ۴۲۶ هزار تومان، ۴۵۳ هزار تومان و ۱۷۷۴ دلار بوده است.

قیمت هر سکه طرح جدید و قدیم بهار آزادی هم ۹۴۵ هزار تومان است در حالی که روز گذشته قیمت سکه به ۹۶۰ هزار تومان نیز رسید. نیم سکه، ربع سکه و سکه گرمی نیز هم اکنون به ترتیب با قیمت های ۴۷۳، ۲۳۷ و ۱۳۴ هزار تومان در بازار معامله می شود.

دلیل اصلی کاهش قیمت در بازار ایران کاهش قیمت طلا در بازار جهانی است. کاهش قیمت دلار نیز به راه اندازی قریب الوقوع بورس ارز و همچنین سفر دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان به ترکیه برای گفت و گو با کاترین اشتون درباره پرونده هسته ای باز می گردد.

در همین حال امروز بهمنی رئیس کل بانک مرکزی در خصوص زمان راه اندازی بورس ارز گفت: «زمان راه اندازی این بورس برای ساماندهی بازار ارز آبان ماه سال جاری است.»

به گزارشممتازنیوز، وی تصریح کرد که برنامه دولت برای ساماندهی بازار ارز حرکت به سمت تک نرخی کردن و حذف واسطه گری در بازار ارز است به همین منظور تصمیمات ویژه ای از جمله راه اندازی بورس ارز از سوی مسئولان در دستور کار قرار گرفته است.

در این شرایط که بهمنی از برنامه دولت برای ارز تک نرخی خبر داد، یک منبع آگاه در گفت و گو با خبرگزاری مهر وعده داد که در چند روز آینده موج کاهش قیمت ارز آغاز می شود.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.