تب طلا؛ لحظه به لحظه در افزایش

تب طلا؛ لحظه به لحظه در افزایش | چاپ |
شنبه ۱۱ شهریور ساعت ۱۲:۴۵

بینا- قیمت جهانی طلا در آخرین ساعات معاملاتی روز جمعه باز هم به مسیر افزایشی خود ادامه داد.
به گزارش بینا از بازار سرمایه، سخنان بن برنانکه، رئیس فدرال رزرو آمریکا، مبنی بر حمایت همه جانبه این نهاد از افزایش میزان مشاغل در آمریکا و همچنین راه کارهای اساسی بانک مرکزی برای عبور از بحران اقتصادی، بازار طلا را با رونق چشمگیری رو به رو کرد.
بر اساس این گزارش، قیمت آتی طلا برای تحویل در ماه دسامبر با رشد ۱٫۷ درصدی یا ۱۴ دلار و ۴۰ سنتی در هر اونس همراه شد و به مبلغ ۱۶۷۱ دلار رسید و قیمت تحویل فوری این کالا با رشد ۱٫۷درصدی به هر اونس ۱۶۸۶ دلار معامله شد.
این در حالی است که، قیمت این کالای زیبا، در ماه جاری با ۶ درصد افزایش در هر اونس مواجه بوده است.
در این بین، بانک مرکزی کره جنوبی نیز با افزایش ذخایر طلای خود تا سقف ۱۶ تن، یکی از برجسته ترین مشتریان این کالا، در ماه اخیر شناخته شده است.
بر این اساس، این بانک در نوامبر گذشته نیز خریدار ۱۵ تن طلا به ارزش ۸۵۰ میلیون دلار بوده است.
گفتنی است، سخنان رئیس فدرال رزرو آمریکا نه تنها بازار طلا را با افزایشی توصیف ناپذیر رو به رو کرده است، بلکه رشد شاخص های معاملاتی را نیز در بر داشته است.
در بازار فلزات، قیمت مس برای تحویل در ماه دسامبر با رشد ۰٫۱ درصدی همراه شده است و قیمت نقره برای تحویل در ماه دسامبر با رشد ۳٫۱ درصدی به هر اونس ۳۰ دلار و ۸۱ سنت رسیده است.  
رئیس بانک مرکزی آمریکا در سخنان خود اظهار داشت: یکی از اساسی ترین مشکلاتی که اقتصاد آمریکا را با معضل رو به رو کرد افزایش نرخ بیکاری بود در حالی که بانک مرکزی برنامه ای مدون برای از بین بردن این مشکل ارائه کرده است و خرید اوراق قرضه بیشتر و ارائه راهکار مناسب برای عبور از بحران از دیگر برنامه های این نهاد خواهد بود.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.