تجارت خارجی نقطه عطف توسعه تعاونی استان / سند چشم انداز ۲۰ ساله الگوی توسعه تعاون

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

گزارش عملکرد اتاق تعاون استان آذربایجان غربی منتشر شد

اتاق تعاون استان آذربایجان غربی اقدامات منحصر به فردی را در حوزه تجارت خارجی با حمایت ویژه سازمان صنعت و معدن و تجارت استان انجام داده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ اتاق تعاون استان آذربایجان غربی در راستای انجام وظایف پیش بینی شده در قانون با حمایت و پشتیبانی وزارت و اتاق تعاون و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان توانسته است تمام وظایف خود را طبق مصوبه و برنامه در زمان متعارف به سرانجام برساند.

این تصمیم سبب شده تا اهداف از پیش تعیین شده این بخش به تحقق ۹۵ درصدی برسد. برهمین مبنا مسئولان بخش تعاون استان با حضور فعال در تمامی کارگروه ها ، کمیسیون ها و جلسات در اداره کل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی استان، استانداری و سازمانهای زیربط با ارائه نقطه نظرات کارشناسی موفق و مطرح در تصمیم گیری نقش مهم و موثری را ایفا کند.

تجارت خارجی نقطه عطف توسعه تعاونی استان

بر اساس این گزارش، اتاق تعاون استان اقدامات منحصر به فردی را در حوزه تجارت خارجی با حمایت ویژه سازمان صنعت و معدن و تجارت استان انجام داده است.

همچنین مشارکت در تدوین سند راهبردی توسعه صادرات غیر نفتی استان، تدوین راهبرد توسعه صادرات بخش تعاون در استان بر مبنای مزیت های صادراتی استان بر مبنای هدفمند سازی محصولات صادراتی تعاونی ها برای توسعه از دیگر اقدامات این اتاق بوده است.

سند چشم انداز ۲۰ ساله الگوی توسعه تعاون استان

لازم به ذکر است که تمام این برنامه ها بر اساس تدوین چشم انداز صادرات غیر نفتی در چار چوب چشم انداز ۲۰ ساله جمهوری اسلامی ایران با توجه به توانمندیهای بالای اقتصادی در استان با همکاری سازمان صنعت و معدن و تجارت استان صورت گرفته است.

اقدامات راهبردی استان برای تقویت تعاونی‌ها

از جمله اقدامات راهبردی تعاونی ها در این استان می توان به برگزاری نمایشگاهها، اعزام و پذیرش هیئت های تجاری و بازاریاب به کشورهای مجاور از جمله عراق و تقویت  توانمندیهای بنگاهها و فعالین بخش تعاون استان با نیازهای پر شتاب بازار اشاره کرد.

جای خالی حمایت وزارتخانه‌ها از تعاون استان

پیشنهاد می شود نمایشگاههای داخلی و خارجی اتاق تعاون استان مشمول اعتبار ات حمایتی وزارتی شود تا فرصتهای رقابتی ، بنگاههای تعاون و نیز تثبیت آنها در بازار های هدف تسهیل شود.

انتهای پیام/

– .

باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.