تجاوز افسران آمریکایی به سربازان زن

جام جم آنلاین: «جنگ نامرئی» ساخته کربی دیک، فیلمی مستند درباره داستان ناگفته هزاران زن در ارتش آمریکاست که مورد سوء استفاده و تجاوز جنسی قرار گرفته‌اند. این فیلم برنده جایزه تماشاگران در جشنواره فیلم ساندنس شد.

به گزارش روز پنجشنبه جام جم آنلاین به نقل از یورونیوز، کارگردان این فیلم می گوید: این یک مشکل وابسته به نظام است، چون ارتش و وزارت دفاع هنوز به این موضوع رسیدگی نکرده و به دنبال مجرمان نرفته‌اند. مجرمانی که جرمشان را همواره تکرار می‌کنند. آنها دوباره و دوباره تجاوز می‌کنند. به دنبالشان نمی روند به این دلیل که آن‌ها در حال جنگند. این‌ها دشمنان داخلی هستند و باید آن‌ها را دستگیر و از قربانیان محافظت کنند.

فیلم شامل گفتگوهایی با نظامیان، وکلا، نمایندگان کنگره و قربانیانی است که درباره تجربه خود در ملحق شدن به ارتش، رویدادهای مربوط به تجاوز و مشکلات در پیگیری شکایتشان صحبت می‌کنند. مانع بزرگ سر راه قربانیان این است که هیچ دادگاهی برای شکایت وجود ندارد. تنها مرجع، افسر فرمانده است که مسئولیت پیگیری یا چشم پوشی از شکایت را داراست. براساس فیلم «جنگ نامرئی»، تقریبا همه شکایات نادیده انگاشته می‌شوند.

امی زیرینگ، تهیه کننده و کارگردان معتقد است: وقتی شهروندی غیرنظامی مورد تجاوز واقع می‌شود، مجبور نیست روز بعد با متجاوز خود کار کند. ولی وقتی یک نظامی مورد تجاوز قرار می‌گیرد، روز بعد باید سر کار برود. متجاوز متهم نشده و معمولا همکار یا افسر بلندپاین است. قربانی مجبور به کار با اوست و این از نظر روانی بسیار سخت است.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. امیرهادی:

    سلام والا چی بگم خیلی خوب بود دیدگاهمونو نسبت به ملت غیر اسلامی تقریبا روشن کرد

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.