تجاوز عربستان از سهمیه اوپک/ تولید نفت عربستان به بالاترین رقم طی ۲۳ سال اخیر رسید

تازه ترین تحقیق و بررسی نشان می دهد میزان تولید نفت خام عربستان طی ماه می به بالاترین حد خود در ۲۳ سال اخیر رسیده است.
میزان تولید نفت سازمان اوپک نیز طی ماه می به بالاترین حد خود از سال ۲۰۰۸ میلادی رسیده است .

بر اساس این گزارش ، میزان تولید نفت خام اوپک طی ماه می با ۲۰ هزار بشکه افزایش نسبت به آوریل به بیش از ۳۱٫۵۹۵ میلیون بشکه در روز رسیده است . این رقم در ماه آوریل به ۳۱٫۵۷۵ میلیون بشکه در روز رسیده بود . این بالاترین میزان تولید نفت اوپک از اکتبر ۲۰۰۸ میلادی به شمار می رود .

 میزان تولید نفت عربستان نیز طی ماه می با ۸۰ هزار بشکه افزایش به بیش از ۹٫۹ میلیون بشکه در روز رسیده است که این بالاترین رکورد از ژانویه ۱۹۸۹ میلادی به شمار می رود . علی النعیمی ۱۳ می در اظهاراتی تاکید کرد ریاض خواستار کاهش قیمت نفت برنت دریای شمال به زیر ۱۰۰ دلار در هر بشکه است .

این در حالی است که قیمت نفت برنت دریای شمال روز جمعه برای نخستین بار از اکتبر گذشته به کمتر از ۱۰۰ دلار در هر بشکه رسیده است . مایکل لینچ کارشناس ارشد انرژی تاکید کرد عربستان قصد دارد با افزایش تولید نفت بازار جهانی انرژی را از لحاظ عرضه اشباع کند . عربستان با افزایش تولید خود به هدف اصلی یعنی کاهش قیمت نفت دست یافته است . این گزارش افزود میزان تولید نفت لیبی نیز طی ماه می با ۵۰ هزار بشکه افزایش به بیش از ۱٫۴ میلیون بشکه در روز رسیده است که بالاترین رقم از ژانویه ۲۰۱۱ میلادی به شمار می رود .

بر این اساس میزان تولید نفت نیجریه نیز در این مدت با ۴۰ هزار بشکه افزایش به ۲٫۱۸ میلیون بشکه در روز رسیده است . بر این اساس میزان تولید نفت ایران نیز طی ماه می با ۵۰ هزار بشکه کاهش به ۳٫۲۲۵ میلیون بشکه در روز رسیده است که پایین ترین رقم از ژوئن ۱۹۹۲ میلادی است . تولید نفت عراق نیز طی ماه می با ۴۵ هزار بشکه کاهش به ۲٫۹۴ میلیون بشکه در روز رسیده است .

نشست آتی اوپک قرار است ۱۴ زوئن در شهر وین برگزار شود و اوپک در نشست قبلی خود در ماه دسامبر سقف تولید خود را ۳۰ میلیون بشکه در روز تعیین کرده است .
۳۹۳۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.