تجلیل از پیشکسوتان قرآنی

جام جم آنلاین: یازدهمین مراسم تجلیل از پیشکسوتان قرآنی با عنوان «عمری با قرآن» جمعه شب به میزبانی فرهنگسرای قرآن برگزار شد.

به گزارش ایکنا، این مراسم با تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط سعید طوسی قاری بین‌المللی کشورمان آغاز ‌شد و سپس سه نماآهنگ از زندگی نهله غروی‌نائینی فعال امور بانوان قرآنی، محمد حاجی‌کتابی استاد و داور قرآنی و حسین ساری مدیر قرآنی پخش ‌شد.

در ادامه این مراسم نماآهنگی از زندگی شهید حسین محمدی که از شاگردان سیدمحسن موسوی‌بلده استاد و پیشکسوت قرآنی کشورمان بوده است و سپس سه نماآهنگ دیگر از زندگی عبدالحمید آیتی مترجم کلام‌الله مجید، سیدداوود میرباقری هنرمند قرآنی و آیت‌الله قاسم خزعلی حافظ و مفسر قرآن کریم پخش ‌شد.

علی‌اکبر توپچی، رئیس فرهنگسرای قرآن هم در سخنانی کوتاه گفت: این همایش با همکاری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سازمان دارالقرآن الکریم و با همکاری پیشکسوتان قرآنی برگزار شده است.

رئیس فرهنگسرای قرآن اظهار کرد: جلسات متعدد انتخاب و گزینش پیشکسوتان قرآنی از ابتدای خردادماه سال جاری آغاز شد و برگزیدگان به گونه‌ای انتخاب شدند که برای ترویج فرهنگ قرآنی در بخش‌ها و رشته‌های مختلف فرهنگی و هنری فعالیت کرده‌اند.

توپچی تصریح کرد: بر این اساس آیت‌الله قاسم خزعلی در رشته تحقیق و پژوهش، عبدالحمید آیتی در رشته ترجمه، نهله غروی‌نائینی در رشته قرآن‌پژوهی بانوان، داوود میرباقری در رشته هنر قرآنی، حسین ساری به عنوان مدیر قرآنی و محمد حاجی‌کتابی در رشته آموزش و ترویج علوم قرآنی انتخاب شده‌اند.

وی گفت: در آینده‌ نزدیک توسط فرهنگسرای قرآن و با همکاری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، جشنواره فیلم‌های کوتاه قرآنی راه‌اندازی خواهد شد و از استادانی مانند داوود میرباقری، هنرمند قرآنی کشورمان استفاده خواهیم کرد.

در ادامه این مراسم امیر خوراکیان، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری هم گفت: فعالیت‌های فرهنگی ما باید با محور قرآن کریم باشد و کلام الله مجید محتوا و روح همه فعالیت‌ها در برنامه‌های فرهنگی قرار گیرد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.