تجلیل فرمانده نیروی زمینی ارتش از ولایتمداری زنده یاد امیر سرتیپ قاسمی نو

به گزارش خبرنگار حوزه دفاعی ایرنا، امیرسرتیپ احمدرضا پوردستان روز دوشنبه در مراسم تشییع پیکر امیرسرتیپ دوم غلامرضا قاسمی نو فرمانده اسبق لشکر ۹۲ زرهی اهواز و از فرماندهان عملیات آزادسازی سوسنگرد در ستاد فرماندهی نیروی زمینی ارتش با اشاره به نقش لشکر ۹۲ زرهی اهواز در این عملیات مهم در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: روح بزرگ قاسمی نو و سایر شهدا موجب شد که آنها خود را فدای دین و مردم کنند.

امیر سرتیپ پوردستان افزود: سیاست های غلط بنی صدر باعث وارد شدن لطمات زیادی به لشکر ۹۲ زرهی شد اما مدیریت قاسمی نو باعث شد تا این لشکر به خوبی در منطقه جنوب فعالیت کرده و جلوی هجوم بی امان ارتش عراق را بگیرد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش یادآور شد: عراق در روزهای آغازین جنگ تحمیلی پیروزی هایی کسب کرد و سوسنگرد را که تعدادی از نیروهای ارتشی، سپاهی و مردمی در آنجا مستقر بودند به محاصره درآورد.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب که در آن زمان نماینده امام خمینی (ره) در شورای عالی دفاع بودند از شکستن محاصره سوسنگرد حمایت می کردند اما بنی صدر کارشکنی می کند و جلوی شرکت لشکر ۹۲ زرهی اهواز در این عملیات را می گیرد.

امیر سرتیپ پوردستان گفت: در آن مقطع زمانی، رهبر معظم انقلاب نامه ای در این خصوص به امام خمینی (ره) می نویسد و سپس قاسمی نو نیز برخلاف دستور بنی صدر و با فرمان امام خمینی (ره) در عملیات آزادسازی سوسنگرد شرکت می کند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش خاطرنشان کرد: نام و خاطره امیر قاسمی نو در کنار فرماندهان و شهدایی چون صیاد شیرازی، فکوری و آبشناسان قرار خواهد گرفت.

پس از مراسم تشییع، پیکر فرمانده اسبق لشکر ۹۲ زرهی اهواز برای خاکسپاری به بهشت زهرا منتقل شد.

سیام**۲۰۲۲**۹۱۳۲

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۲۵۷۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.