تجمع اعتراضی سازمان های مردم نهاد لیبی در محکومیت ربوده شدن هیات ایرانی

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، در پی ربوده شدن هیات هفت نفره ایرانی در بنغازی برخی از سازمان های مردم نهاد NGO های لیبیایی با تجمع در مقابل هتل محل اقامت هیات ایرانی (تبیستی) با محکوم کردن این اقدام خصمانه خواستار آزادی هر چه سریعتر این افراد شدند

براساس این گزارش، تجمع کنندگان با شعارهایی همچون ‘آزادی هیات هلال احمر ایران – میهمانان لیبی’ و ‘آری به امنیت و ثبات، نه به بمب گذاری و عملیات تروریستی’ مسیر خود را تا دادگاه بنغازی ادامه ‌دادند.

آنان همچنین این اقدام را خلاف معیار و ارزش های انقلاب ۱۷ فوریه لیبی برشمردند و اقداماتی از این دست را عاملی در جهت بدبینی و بی اعتباری حکومت تازه تاسیس کشورشان خواندند.

بنابراین گزارش این تجمع کنندگان در شعارهای خود با اشاره به کمک های بشردوستانه جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به لیبی در جریان انقلاب این کشور، خواستار اقدامات عاجل برای آزادی هر چه سریعتر این گروه ایرانی شدند.

همچنین در ادامه محکومیت این اقدام تروریستی وزارت کشور لیبی ربوده شدن هیات هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در شهر بنغازی را به شدت محکوم کرد.

هیات هفت نفره ایرانی که برای امضای تفاهم نامه و توسعه فعالیت های بشردوستانه و با دعوت رسمی مسوولان هلال احمر لیبی عازم آن کشور شده بود بامداد سه شنبه گذشته و پس از امضای تفاهم نامه در مسیر بازگشت به هتل محل اقامتشان از سوی گروه های مسلح ربوده شدند.

بنابراین گزارش، برای آزادی افراد یاد شده مذاکرات با هلال احمر لیبی و سفارت ایران در طرابلس ادامه دارد و نمایندگی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در لیبی نیز مجدانه پیگیر این رخداد است.

اجتمام**۷۰۲۹ ** ۱۵۶۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۶۲۷۴۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.