تجمع بزرگ مخالفان چاوز در کاراکاس

ده‌ها هزار نفر از مردم ونزوئلا در حمایت از انریکه کاپریلس نامزد مخالفان در انتخابات ریاست جمهوری در کاراکاس گرد آمدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،در همین حال انریکه کاپریلس از هوگو چاوز رئیس جمهوری ونزوئلا به خاطر آنچه یک فهرست بلندبالا از قول‌های عمل نشده خواند، انتقاد کرد.

وی گفت که عدالت باید در مورد عاملان قتل سه فعال مخالف که در جریان یک گردهمایی در ایالت باریناس در روز شنبه کشته شدند، اجرا شود.

چاوز نیز قول داده است که اگر برای یک دوره شش ساله دیگر انتخاب شود، سیاستهای سوسیالیستی را در این کشور گسترش دهد. وی هوادارانش گفته است که باختن در انتخابات غیرممکن است.

حزب کاپریلس به نام “اول عدالت” گفت که سه مرد درحال انجام مبارزات انتخاباتی در باریناس بودند که مردان مسلح به سوی آنها شلیک کردند. شاهدان عینی اعلام کردند که مهاجمان از یک وانت متعلق به شرکت ملی نفت تیراندازی کردند اما این موضوع تایید نشده است.

“جسیون والرو”، “عمر فرناندز” و “هکتور روهاس” سه مقتول در حادثه هستند.

آقای کاپریلس در تازه ترین تجمع انتخاباتی اش گفت: متاسفانه خشونت جان سه نفر را گرفت، چیزی که هرگز نباید اتفاق می افتاد. من می خواهم به خانواده های آنها بگویم که روز هفتم اکتبر خشونت را شکست خواهیم داد.

به گزارش شبکه بی بی سی، حزب “عدالت اول” گفت که روز شنبه تجمعی در ایالت باریناس، زادگاه هوگو چاوز، برنامه ریزی شده بود اما هواداران دولت جاده محل تجمع را بستند.

به گفته این حزب دو نفر از قربانیان برای دسترسی به محل تجمع از اتومبیل خود پیاده شدند که هدف قرار گرفتند.

وزیر دادگستری ونزوئلا در پیامی در شبکه اجتماعی توئیتر گفت که مظنون در این قتل‌ها دستگیر شده است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.