تجمع دانشجویان مصری برای بازپس‌گیری زمین‌های مصادره شده دانشگاه

ششمین روز تظاهرات دانشجویان مصری برای پس گرفتن زمین مصادره شده دانشگاه خود در حالی پیگیری شد که مسئولان دانشگاه از نشست فوق العاده با حضور مصطفی مسعود وزیر آموزش این کشور و هشام قندیل نخست وزیر مصر خبر دادند.

به گزارش سرویس دانشگاهی خبرگزاری ایسنا، دانشجویان مصری در پایان تظاهرات روز گذشته خود با انتشار بیانیه‌ای با درخواست از مسئولان کشوری خواهان پس دادن زمین‌هایی بودند که مدت‌ها قبل به منظور افتتاح دانشکده و فضای دانشگاه در اختیار دانشگاه نیل قرار گرفته بود اما در سال ۲۰۱۱ دولت این زمین‌ها را مصادره کرد. جنبش انقلابی مصر نیز با حمایت از دانشجویان مصری در تلاش برای مقابله با افراد باقیمانده از رژیم دیکتاتوری مصر برآمدند.

همچنین گروه‌های مختلف دانشجویی در داخل و خارج مصر نیز از این حرکت دانشجویان دانشگاه نیل حمایت کردند.

به نقل از یونیورسنتر، شنیده‌ها از تظاهرات روز گذشته حاکی از تهدید تظاهرکنندگان به اعتصاب غذا در صورت ادامه بی‌توجهی‌ها است.

هیئت امنا دانشگاه نیل نیز روز گذشته در ارتباط با درخواست دانشجویان معترض خاطر نشان کرد: به زودی تصمیم قطعی در این خصوص گرفته خواهد شد.

لازم به ذکر است در سال ۲۰۰۶ دولت مصر زمین‌های ویژه‌ای را برای توسعه دانشگاه نیل به این دانشگاه اهدا کرد و در حالی که برنامه‌ها برای ساخت این زمین‌ها در دست اجرا بود در سال ۲۰۱۱ دولت وقت مصر این تصمیم را لغو کرد و زمین‌های اهدایی را پس گرفت.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.