تجهیز بیمارستان‌های کشوربه سیستم بی‌خطر سازی

رییس سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد

محمدی زاده گفت: تا پایان امسال کلیه بیمارستان‌های کشور به سیستم بی‌خطر سازی مجهز می‌شوند.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، محمد جواد محمدی زاده از فعال شدن خط یورو ۴ در مجموعه سایپا خبر داد و اظهار داشت: این ارتقای استاندارد خودرو از سال گذشته در صنعت خودروهای کشور از ۵ در صد آغاز شده است و تا پایان آذر ماه سال جاری باید به ۱۰۰ درصد برسد.

وی ادامه داد: خودرو سازان ملزم به رعایت استاندارد خودرو یورو ۴ تا آذرماه سال‌جاری هستند.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست از ایجاد رشته های فقه و محیط زیست در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا خبر داد و گفت: می بایست برای تقویت بنیان های فقهی در زمینه محیط زیست رشته های تخصصی محیط زیست ایجاد شود.
 
محمدی زاده در ادامه گفت: در توافقات انجام شده با حوزه علمیه قم رشته های تخصصی محیط زیست برای غنا بخشیدن بنیان های اعتقادی محیط زیست ایجاد می‌شود.
 
معاون رییس جمهور با اشاره به توافق قطعی با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: از ظرفیت‌های فضای مجازی برای فرهنگ سازی در حوزه محیط زیست استفاده خواهد شد.

این مقام مسوول تصریح کرد: در سال ۹۰ اعتبارات جاری سازمان حفاظت محیط زیست ۲۱ میلیارد تومان و اعتبارات تملک دارایی حدود ۵۱ میلیارد تومان بوده است.
 
محمدی زاده از اختصاص صد میلیارد تومان اعتبار از محل جزء ۲ بودجه کشور در سال گذشته به سازمان حفاظت محیط زیست برای مهار ریزگرد ها و حفاظت دریاچه های داخلی خبر داد و خاطر نشان کرد: صد در صد این اعتبار اختصاص یافت که این رقم اعتباری بی سابقه برای مهار ریزگرد ها در سال گذشته بود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اعلام این‌که در بودجه سال جاری نخستین بار سازمان حفاظت محیط زیست موفق شد ردیف درآمدی برای محیط زیست در بودجه عمومی لحاظ کند؛ اظهار داشت: این ردیف با اعتبار ۲۸ میلیارد ریال، برای نظارت کیفی واحد های صنعتی و خسارات ناشی از محیط زیست توفیق مهمی خواهد بود.

وی تصریح کرد: اعتبارات هزینه ای سازمان حفاظت محیط زیست به ۲۳ میلیارد و ۷۷۵ میلیون تومان افزایش یافته است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از افزایش ۱۳ در صدی در بودجه جاری سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد و افزود: ردیف اعتبارات جاری سازمان حفاظت محیط زیست به ۲۶ میلیارد و ۵۷۵ میلیون و ۷۰۰ تومان رسیده است که نشان می دهد بودجه جاری محیط زیست ۲۶٫۵ در صد نسبت به گذشته افزایش یافته است.

محمدی زاده اعتبارات تملک دارایی محیط زیست را در سال گذشته ۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: در سال جاری اعتبارات تملک دارایی محیط زیست به ۹۸ میلیارد و ۹۷۱ میلیون تومان رسیده است.

وی ادامه داد : ۹۵ در صد اعتبارات تملک دارایی محیط زیست افزایش یافته است.
 
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از رشد ۷۴ در صدی اعتبارات محیط زیست نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت : این افزایش اعتبار نشان دهنده توجه دولت به امر محیط زیست است.

محمدی زاده تاکید کرد: از شروع دولت نهم تا کنون اعتبارات جاری محیط زیست ۴ برابر شده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از تصویب برنامه های جدید برای محیط زیست خبر داد و افزود: ۱۱ طرح در قالب یک برنامه با عنوان حفاظت از طبیعت و تنوع زیستی در سال ۹۱ با اعتبار ۶۷ میلیارد و ۶۲۱ میلیون تومان و ۱۲۵ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان برای سال‌های بعدی برنامه باید خرج شود تا این برنامه در کشور اجرا شود.

محمدی زاده برنامه بعدی محیط زیست را مدیریت آلاینده ها و پسماندها عنوان کرد و افزود: این برنامه با ۵ طرح و اعتبار ۱۶ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان برای امسال و ۱۵ میلیون تومان برای سال آینده تخصیص یافته است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست برنامه سوم محیط زیست را برنامه ساختمان و تجهیزات عنوان کرد و بیان داشت: این برنامه به‌طور مستمر هر سال انجام می شود و اعتبار آن در سال‌جاری ۱۵ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

محمدی زاده در بخش دیگر سخنان خود از مجوز راه اندازی ۴۱ اداره و نمایندگی محیط زیست در شهرستان ها خبر داد و افزود: در سال‌جاری تمامی این ادارات در شهرستان‌های کشور افتتاح می‌شود.

رئیس سازمان محیط زیست از مجوز استخدام هفتصد نفر در ادارات کل حفاظت محیط زیست استانها در سال‌جاری خبر داد و افزود: ساماندهی وضعیت نیروهای سازمان حفاظت محیط زیست در دستور کار قراردارد.

محمدی زاده از اجرای صد درصد مصوبات سفرهای استانی هیات دولت خبرداد و گفت: مصوبات سفرهای استانی در دور دوم ۵۲/۹۳ درصد ودر دور سوم ۴۸/۵۹ درصد تحقق یافته است.

وی با اشاره به روند خوب اجرای طرح جامع کاهش آلودگی هوا درکلان‌شهرها، خاطر نشان کرد: وزارت نفت یک میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر بنزین یورو ۴ درابتدای سال تولید کرده است و تا پایان خرداد ماه بــه ۹ میلیون لیتر بنزین یورو۴ افزایش می‌یابد.

محمدی زاده تاکید کرد: در شهرهای بزرگ طرح ارتقاء سوخت در سال جاری ۱۰۰ درصد اجرایی می‌شود.

معاون رئیس جمهور از نهایی شدن آیین نامه استاندارد‌های آلایندگی تاسیسات و مصارف انرژی خبر داد و افزود ده درصد آلودگی شهری را موتورخانه‌ها تولید می‌کنند.

وی از پایش لحظه ای ۶ درصد واحد صنعتی تا پایان سال‌جاری خبر داد و گفت: ۸۵ هزا واحد صنعتی داریم که پروانه بهره برداری از وزارت صنایع دارند و حدود ۶۰ هزار واحد صنعتی نیازمند پایش است.

وی ادامه داد: در حال حاضر یک هزار و ۱۰۰ واحد صنعتی پایش آنلاین می‌شوند و تاپایان سال بــه یک هزارو ۵۰۰ واحد می‌رسد.

محمدی زاده از اجرایی شدن طرح جامع مدیریت پسماند در ۳۰۰ شهر کشور خبر داد گفت: برای هر ۳۰۰ شهر یک بسته بازیافت و دفن بهداشتی تدوین می‌شود و دستگاه‌های مسوول مکلف به اجرای آن می‌شوند.
 
معاون رییس جمهور با اشاره به مجهز شدن ۷۰ درصد بیمارستان‌های کشور به سیستم بی خطر سازی زباله بیمارستانی خاطر نشان کرد: تا پایان امسال تمامی بیمارستان‌های کشور به سیستم بی‌خطر سازی مجهز می‌شود.

محمدی زاده ادامه داد: در پایان سال ۹۱ هیچ زباله خطرناکی که امحاء نشود؛ در کشور وجود ندارد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان این‌که تا پایان سال ۹۲ هیچ واحد آلاینده صنعتی در کشور وجود ندارد گفت: در سال‌جاری ۵۰ درصد واحد های صنعتی آلاینده کاهش می‌یابد.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.