تحریم دارو اقدام غیرانسانی است

جام جم آنلاین: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اعتراض نسبت به مدعیان دروغین حقوق بشر در غرب گفت: چگونه غربی‌ها می‌توانند ادعای رعایت حقوق بشر داشته باشند، درحالی که داروهای حیاتی بیماران نیازمند را مشمول تحریم‌های بی‌رحمانه خود قرار می‌دهند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار اعضای هیأت امنا، مدیران، کارکنان و خیّرین بنیاد امور بیماری‌های خاص با اشاره به روند شکل‌گیری این بنیاد، نبود متولی ویژه برای بیمارانی چون هموفیلی، تالاسمی و سایر بیماری‌های خاص را مهمترین دلیل تشکیل این مرکز خواند و گفت: امروز پس از دو دهه از تشکیل بنیاد امور بیماری‌های خاص، وقتی به دستاوردها، امکانات و خدمات گسترده‌ای که به بیماران و نیازمندان ارائه می‌شود، نگاه می‌کنیم، تحسین و قدردانی هر انسانی را برمی‌انگیزد.

وی در بخش دیگری از سخنانش  به منابع مالی بیماری‌های خاص اشاره کرد و با تشکر از مجلس شورای اسلامی در ادوار گوناگون که همواره حامی بودجه این بیماران بوده‌اند، از دولت و مسئولان اجرایی در بخش بهداشت و درمان نیز خواست این بنیاد را مورد حمایت بیش از پیش قرار داده و مشکلات و موانع مالی، عمرانی و تجهیزاتی آنان را مرتفع سازند.

در ابتدای این دیدار فاطمه هاشمی، رئیس بنیاد امور بیماری‌های خاص گزارشی از روند شکل‌گیری و توسعه این بنیاد تاکنون و موانع و مشکلات پیش روی بیماران خاص و این مرکز ارائه کرد.(فارس)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.