تحریم دانشگاه‌ صنعتی شریف ناشی از عصبانیت غرب است

۴ م دیماه ،

دبیر انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی شریف با بیان اینکه غرب از عصبانیت روی به تحریم دانشگاه‌ صنعتی شریف آورده، گفت: پشتیبانی مالی و فکری مسئولان از پژوهشگران و دانشجویان در دانشگاه‌ها قطعا سد محکمی در برابر تحریم‌های غرب است.

علی زارعی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، دربارهٔ تحریم دانشگاه صنعتی شریف از سوی اتحادیه اروپا اظهار داشت: کشورهای غربی از هر طریقی درصدد به حصار کشیدن ابزارهای علمی دانشگاه‌‌های ایران می باشند.

این فعال دانشجویی با ذکر مثالی از تاثیرات اعمال تحریم‌های غرب بر دانشگاه‌های ایران یادآور شد: چندی پیش یکی از دانشجویان که نیازمند دوربین عکاسی پیشرفته برای انجام کارهای پژوهشی‌اش بود، کشور آلمان از ارائه این دوربین به دانشجو ایرانی خودداری کرد و با حمایت‌ها و پی‌گیری‌های مسئولان این دانشگاه، دانشجویان توانستند با تهیه یک دوربین مبتدی، اقدامات لازم را بر روی آن، جهت پیشبرد کارهای پژوهشی انجام دهند.

زارعی دلایل قرار گرفتن دانشگاه صنعتی شریف در لیست تحریمی اتحادیه اروپا را اینگونه عنوان کرد: پیشتازی دانشگاه صنعتی شریف در تولید علومی که مستقیما به قدرت ایران در منطقه مرتبط است و یا پیشرفت‌هایی که در سیستم موشکی- نظامی از سوی دانشگاهیان در کشور شاهد بودیم از نمونه‌های قابل ذکر است.

وی در ادامه به نقش دانشگاهیان در خنثی‌سازی تحریم‌های بین‌المللی علیه این دانشگاه تاثیر گذار در ایران افزود: دانشجویان و مسئولان دانشگاه صنعتی شریف با پی‌گیری‌ها و نقش علمی خود می‌توانند تا حدود بسیار زیادی تبعات منفی تحریم‌ها را جبران کنند و در واقع باید گفت که تحریم دانشگاه‌ صنعتی شریف ناشی از عصبانیت غربی‌ها در عدم دستیابی به اهدافشان است.

دبیر انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی شریف در پایان خاطرنشان کرد: پشتیبانی مالی و فکری مسئولان از پژوهشگران و دانشجویان در دانشگاه‌ها قطعا سد محکمی در برابر تحریم‌های غرب است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.