تحرکات مثبت طلا درهفته قبل

۱۵ام بهمن ،

بینا- بازار طلا در شرایطی هفته قبل را پشت سر گذاشت که بهای طلا در هر مثقال با افزایش ۶۸ هزار تومانی همراه شد.
براساس گزارش طلا، بازار طلای داخل در هفته قبل با بالا و پایین شدن قیمتی، رشد ۶۸ هزار تومانی را در هر مثقال به ثبت رساند و قیمت طلا از ۵۹۵ هزار و ۵۰۰ تومان به ۶۶۳ هزار و ۵۰۰ تومان در آخر هفته رسید.
اما قیمت طلا در بازارهای جهانی با ثبت کمترین نوسان از نرخ بسته شده ی ۱۶۶۰ دلار و ۳۰ سنت روز شنبه، به ۱۶۶۸ دلار و ۶۰ سنت در روز جمعه رسید.
بنابراین گزارش، در روز شنبه بهای طلا در بازارهای جهانی با پایان یافتن معاملات هفتگی در سطح ۱۶۶۰ دلار و ۳۰ سنت بسته شد. در این روز قیمتها در بازار داخلی با افت و خیزهای بازار ارز نوسانی بود و در نهایت قیمت طلا بر روی رقم ۶۰۲ هزار تومان قرار گرفت که افزایش ۸ هزار و ۵۰۰ تومانی آن در روز یکشنبه، بهای این فلز را تا قیمت ۶۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان بالا برد.
در همین راستا نرخ طلای ۱۸ عیار ساخته نشده از ۱۳۸ هزار و ۹۷۲ تومان روز شنبه به ۱۴۰ هزار و ۹۳۴ تومان روز یکشنبه رسید.
بر پایه این گزارش، در روز دوشنبه قیمت طلا در سطح جهانی با نوسان جزئی و البته کاهشی در هر اونس به ۱۶۵۷ دلار و ۹۰ سنت رسید.
در بازار داخل نیز با آرامش نسبی بازار ارز، بهای هر مثقال طلا در نسبت به روز قبل تنها ۴۳۰۰ تومان افزایش داشت.
این گزارش می افزاید، در روز سه شنبه ۶ دلار و ۳۰ سنت به ارزش بهای طلا در سطح جهانی افزوده شد و با نرخ ۱۶۶۴ دلار و ۲۰ سنت به فروش رسید.
در این روز بازار طلای داخل به مناسبت میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) تعطیل بود.
بنابراین گزارش، در روز چهارشنبه پس از انتشار یافتن گزارش مربوط به کاهش رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه پایانی سال قبل، قیمت این فلز زرد رنگ به بیش از ۱۶۸۳ دلار رسید که بالاترین نرخ در یک هفته قبل بود.
در همین روز طلا در بازار داخل شتابزده و با رشد ۱۳ هزار و ۷۰۰ تومانی تا سطح ۶۳۴ هزار تومان در هر مثقال و با افزایش ۴۴۳۹ تومانی تا بهای ۱۴۶ هزار و ۳۵۹ تومان در هر گرم طلا بالا رفت.
شایان ذکر است، در روز پنج شنبه اونس جهانی با افت به ۱۶۷۳ دلار رسید، که البته این نرخ در روز جمعه تا سطح ۱۶۶۱ دلار و ۸۶ سنت نیز کاهش یافت.
اما در بازار داخل در روز پنج شنبه، هر مثقال طلا با رشد ۲۹ هزار و ۵۰۰ تومانی به ۶۶۳ هزار و ۵۰۰ تومان رسید. هر گرم طلای ۱۸ عیارهم در این روز با نرخ ۱۵۳ هزار و ۱۶۹ تومان معامله شد.
گفتنی است، گرچه بهای جهانی طلا در اواخر هفته با روند افزایشی توام و در روز جمعه بار دیگر کاهش یافت ولی برآیند اونس طلا طی این روزها روندی خنثی است، و آن چیزی که در بهای طلای داخل تاثیر مستقیمی دارد، تحولات بازار ارز و نوسانات آن است.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.