تحریف خبر ایرنا توسط روزنامه همشهری

به گزارش دوشنبه شب ایرنا، خبرگزاری جمهوری اسلامی روز شنبه هفته جاری گفت و گویی را با ‘حسن قالیباف اصل’ مدیر عامل شرکت بورس واوراق بهادار با تیتر ‘رشد نقدشوندگی بازار سرمایه با همکاری سیستم بانکی’ منتشر کرد که در این خبر با میان تیتری به نقل از این مقام مسوول تاکید شده بود ‘ ارز مرجع مضاعفی به شرکت های بورسی تعلق نمی گیرد ‘.

با وجودی که ایرنا در خبر مذکور با میان تیتری بر تخصیص نیافتن ارز مرجع مضاعف به شرکت های بورسی تاکید کرده بود اما روزنامه همشهری با حذف کلمه ‘مضاعف’ و همچنین میان تیتر آن ، خبری را با تیتر ‘ارز مرجع به شرکت های بورسی تعلق نمی گیرد’ به نقل از خبرگزاری جمهوری اسلامی درج کرد.

این در حالی است که با حذف این کلمه (مضاعف) معنای جمله تغییر کرده و همین امر سبب ایجاد التهاب در بازار سرمایه ، نگرانی سهامداران و ایجاد صف های سنگین فروش شد که نتیجه آن نیز افت ۲۷۵ واحدی شاخص کل بورس در روز یکشنبه هفته جاری بود.

با ایجاد جو ملتهب در بازار سرمایه در پی این اقدام روزنامه همشهری، ‘ قالیباف اصل ‘ مدیر عامل شرکت بورس و اوراق بهادار در گفت و گویی با خبرنگار ایرنا ، گفت: بهتر است روزنامه ها اصل مطالب و اخبار خبرگزاری ها را بدون هیچ تغییر، حذف یا اضافه کلماتی منتشر کنند تا از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری شود.

اقتصام ** ۹۱۴۱** ۳۴۰۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۵۴۰۷۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.