تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ۱۱ شهروند و شرکت ایرانی

اتحادیه اروپا در تداوم اتهام بی‌اساس بکارگیری روسیه از پهپاد‌های ایرانی در جنگ با اوکراین که بار‌ها از سوی مقام‌های روسی و ایرانی رد شده است، ۶ شهروند و ۵ شرکت ایرانی را تحریم کرد.

تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ۱۱ شهروند و شرکت ایرانی

به گزارش ممتاز نیوز، دیپلمات‌های ارشد کشور‌های عضو اتحادیه اروپا در آخرین نشست شورای وزیران در سال ۲۰۲۳ میلادی که با حضور رئیس دستگاه دیپلماسی اوکراین در بروکسل برگزار شد، شرکت گروه صنعتی چکاد، بهارستان کیش، سعد سازه فراز شریف، سرمد الکترونیک سپاهان، کیمیا پارت سیوان و مدیران ارشد آن‌ها را به بهانه مشارکت و حمایت از برنامه تولید پهپاد‌های ایرانی تحریم کردند.

بر اساس تارنمای اتحادیه اروپا، دارایی افراد و نهاد‌های تحریم شده مسدود و شرکت‌ها و شهروندان اتحادیه اروپا از مراوده مالی با آنان ممنوع شدند. به نوشته این تارنما، اشخاص حقیقی تحریم شده حق سفر به کشور‌های عضو را نداشته و ورود یا گذر آن‌ها به این کشور‌ها ممنوع است.

اتحادیه اروپا با بیان این ادعا که روسیه با استفاده از پهپاد‌های ساخت ایران، حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی اوکراین را نقض می‌کند، تفسیری گمراه‌کننده از قطعنامه‌های سازمان ملل متحد مطرح و ادعا کرد: برنامه توسعه و تولید پهپاد تحت حمایت دولت ایران منشور سازمان ملل متحد و اصول اساسی حقوق بین الملل را نقض می‌کند.

انتهای پیام/


جهان

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.