تحریم ایران به ضرر پژو تمام شد

۲۱م دیماه ،

تحریم ایران به ضرر پژو تمام شد

کاهش ۱۶٫۵ درصدی فروش پژو در سال ۲۰۱۲

شرکت خودروسازی پژو فرانسه از کاهش ۱۶٫۵ درصدی فروش جهانی خود در سال ۲۰۱۲ میلادی خبر داد.

به نقل از ایسنا، پژو اعلام کرده که به خاطر مشکلات به وجود آمده در بازار خودرو جنوب اروپا و ایران و باوجود افزایش تقاضا در بازارهای روسیه و چین فروش این شرکت در سال قبل میلادی ۱۶٫۵ درصد کاهش یافت.

پژو اعلام کرده که تاثیرات منفی ناشی از بحران بدهی بر منطقه جنوب اروپا سبب شد تا فروش پژو در این منطقه با کاهش مواجه شود.

پژوسیتروئن در عین حال برای امسال رشد فروش را پیش‌بینی کرده است که این پیش‌بینی به استثنای فروش قطعات خودرو برای مونتاژ در ایران و با وجود پیش‌بینی ادامه رکود در بازار خودرو اروپا مطرح شده است. پژو سیتروئن در حال تجدید ساختار خود بوده و قصد دارد یکی از کارخانه‌هایش را نیز در فرانسه تعطیل و هشت هزار نفر از کارمندان خود را اخراج کند.

فردریک سنت گورس، مدیر برند پژو پیش‌بینی کرد که فروش این شرکت در سال ۲۰۲۴ با افزایش مواجه خواهد شد. اگرچه او به میزان دقیق این افزایش اشاره‌ای نکرد.

پژوسیتروئن بعد از فولکس واگن دومین خودروساز بزرگ اروپا است که در سال ۲۰۱۲ فروشش به کمتر از سه میلیون دستگاه معادل ۲٫۹۶۵ میلیون دستگاه رسید.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ۶۰ درصد از فعالیت اقتصادی پژو مربوط به بازار فرانسه و جنوب اروپا می‌شود. اگرچه فروش این شرکت در آلمان و بریتانیا افزایش یافته است.

در همین حال بیزینس اینکوایرر نیز گزارش داد که پژو اعلام کرده است “تصمیم به توقف فروش محصولات سی‌کی دی این شرکت در ایران در فوریه سال ۲۰۱۲ طبق قوانین بین‌المللی انجام شد که در عین حال روی فروش پژو در سال قبل تاثیر منفی گذاشت.”

پژو در سال ۲۰۱۱ بالغ بر ۴۵۷ هزار و ۹۰۰ دستگاه از محصولاتش را به صورت سی‌کی‌دی در ایران فروخته بود.

پنجشنبه ۲۱ دى   ۲۲:۴۹

منبع:عصرخودرو
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.