تحریم مالی ایران موقتا معوق شد

به گزارش فارس به نقل از دی پی ای، وزارت خزانه داری آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد محدویت های مربوط به مبادلات مالی با ایران را به طور موقت و مشروط برداشته است.در این بیانیه آمده است هر سازمان…

 

به گزارش فارس به نقل از دی پی ای، وزارت خزانه داری آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد محدویت های مربوط به مبادلات مالی با ایران را به طور موقت و مشروط برداشته است.

در این بیانیه آمده است هر سازمان غیردولتی در آمریکا می تواند طی ۴۵ روز آینده یعنی تا ۵ اکتبر بدون هر گونه ممنوعیتی تا ۳۰۰ هزار دلار پول نقد به ایران برای کمک به زلزله زدگان ارسال کند و برای ارسال مبلغ بیشتر از این رقم باید مجوز ویژه کسب شود.

به دنبال وقوع زلزله در آذربایجان شرقی ایرانیان مقیم آمریکا و سازمان های غیردولتی خواستار صدور مجوز ارسال کمک نقدی به زلزله زدگان شده بودند.

در ادامه این بیانیه آمده است دولت آمریکا ارسال غذا و دارو به زلزله زدگان را به تهران پیشنهاد کرده اما مقامات ایرانی این پیشنهاد را نپذیرفته اند.

وزارت خزانه داری آمریکا در ادامه هشدار داده است مبالغ ارسالی به ایران نباید در اختیار دولت ایران یا هر سازمان و نهادی قرار بگیرد که تحت تحریم قرار دارد.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.