تحصیل‌معلولان هم روی ویلچر رفت

ممتاز نیوز: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از عملکرد سازمان بهزیستی در پرداخت‌نکردن هزینه تحصیل دانشجویان معلول گفت: طبق قانون تامین هزینه تحصیل معلولان بر‌عهده سازمان‌های حمایتی مانند بهزیستی است و این سازمان نمی‌تواند از اجرای قانون شانه خالی کند.

علیرضا محجوب در گفت‌و‌گو با خانه ملت، اظهار داشت: در قانون بودجه، تامین هزینه تحصیل دانشجویان معلولان تضمین شده است و اگر یک فرد معلول در دانشگاه آزاد یا غیر‌انتفاعی تحصیل کند، دولت و به ویژه سازمان‌های حمایتی مکلف به انجام این تعهد هستند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه برخی از دستگاه‌های مسئول به دنبال بهانه‌تراشی برای تحت فشار گذاشتن معلولان هستند، تصریح کرد: این موضوع بسیار بی‌رحمانه است که حقوق دانشجویان معلول از سوی دولت نادیده انگاشته شود.

وی پرداخت نکردن هزینه تحصیل دانشجویان معلولان را موجب بلاتکلیفی این افراد دانست و افزود: هیچ فردی و سازمانی اجازه ندارد با قطع هزینه تحصیل معلولان، آنها را از این حق طبیعی و قانونی‌شان محروم کند.

محجوب تاکید کرد: دست‌اندازی به حقوق دانشجویان معلول از سوی دولت و سازمان بهزیستی ظلم آشکاری به این افراد است و معلولانی که مورد ظلم واقع شده‌اند باید شکایت خود را به نمایندگان مجلس شورای اسلامی ارائه دهند.

این نماینده مجلس نهم با انتقاد از ناهماهنگی سازمان بهزیستی و دانشگاه‌ها در مورد هزینه تحصیل معلولان یادآور شد: به گفته مسئولان سازمان بهزیستی دانشگاه‌ها در این زمینه همکاری لازم را ندارند و و دانشگاه‌ها هم می‌گویند برای رایگان شدن هزینه تحصیل معلولان بودجه‌ای ندارند که این ناهماهنگی موجب بلاتکلیفی معلولان شده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طبق قانون هزینه‌های تحصیل معلولان باید رایگان باشد اما هیچ‌گاه این اتفاق نیفتاده است، اعلام کرد: اگر دولت و سازمان بهزیستی بخواهند به همین صورت از پرداخت کامل هزینه‌های تحصیل معلولان خودداری کنند؛ مجلس شورای اسلامی در این مورد اقداماتی انجام خواهد داد.

منبع: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.