تحصیل در دانشگاه آدم را چاق می کند!

پژوهش دانشمندان کانادایی حاکی از آن است افراد طی گذراندن سالهای دانشگاه، دچار اضافه وزن می‌شوند.

به گزارش بی باک به نقل از ایسنا، محققان دانشگاه آبرن، گوئلف و ساسکاچوان کانادا، نخستین پژوهش جهان در رابطه با بررسی تغییررات وزنی، شاخص توده بدنی، ترکیب و شکل بدن را طی چهار سال دانشگاه انجام دادند.
به منظور انجام این مطالعه، محققان ۱۳۱ دانشجوی سال اول دانشگاه را مورد بررسی قرار دادند. پس از گذشت چهار سال دانشگاه، ۷۰ درصد از دانشجویان، ۵٫۲ کیلوگرم افزایش وزن پیدا کرده بودند.
دانشجویان پسر در مقایسه با دختران، وزن، چربی و شاخص توده بدنی بیشتری را پیدا کرده بودند. علاوه بر این درصد افزایش اضافه وزن و چاقی مفرط دانشجویان از ۱۸ درصد به ۳۱ درصد افزایش پیدا کرده بود.
دکتر “تری گراهام” سردبیر مجله فیزولوژی، تغذیه و متابولیسم کاربردی (APNM) در رابطه با نتایج به دست آمده، عنوان داشته است که دانشجویان اغلب از خانواده‌های خود دور هستند و در نتیجه از انجام وظایفی مانند خرید ملزومات خانه، غذا پختن برای سایر اعضای خانواده مبری هستند. علاوه بر این به علت درس خواندن و انجام فعالیت‌های فوق برنامه، از نظر حفظ سلامت خود غافل می‌شوند. در نتیجه، همه این عوامل زمینه‌های بروز چاقی را برای این قشر از افراد جامه مهیا می‌کند.
بر اساس این گزارش، تغییرات وزنی طی چهار سال دانشگاه بسیار قابل توجه بوده است، بنابراین محققان توصیه کرده‌اند که باید راهکارهای ارتقا سلامت به ویژه کاهش وزن را در برنامه‌های جنبی دانشگاهی گنجاند.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.