تحلیل “وضعیت هوای کشور “

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

در اوایل هفته هفدهم سال زراعی ۹۳- ۹۲ سامانه بارشی در جنوب، مرکز و نوار شرقی کشور فعال بوده و بارش برف و باران و وزش باد را به دنبال داشته است. در اواسط هفته نیز عبور امواج کم دامنه، نوار شمالی کشور را تحت تأثیر قرار داده و سبب ابرناکی و بارش برف و باران در این مناطق شده است.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران از سازمان هواشناسی کشور، در اوایل هفته هفدهم سال زراعی ۹۳- ۹۲ سامانه بارشی در جنوب، مرکز و نوار شرقی کشور فعال بوده و بارش برف و باران و وزش باد را به دنبال داشته است و در اواسط هفته نیز عبور امواج کم دامنه، نوار شمالی کشور را تحت تأثیر قرار داده و سبب ابرناکی و بارش برف و باران در این مناطق شده است.  
 
براساس این گزارش ممتاز به نقل از، در اواخر هفته با ورود سامانه بارشی به مناطق غربی، جنوب غربی و دامنه های زاگرس ابرناکی، بارش باران و بعضاً رعد و برق گزارش ممتاز به نقل از شده است و از ابتدای سال زراعی تاکنون میانگین ارتفاع بارش کشور به ۷/۹۵ میلیمتر می رسد که نسبت به میانگین چندین ساله یکدرصد افزایش و نسبت به سال قبل ۱۰درصد کاهش داشته است.  
 
همچنین میانگین بارش سال قبل کشور به ۴/۱۰۶ میلیمتر که ۱۲ درصد افزایش نسبت به میانگین بلند مدت داشته است و میانگین بارش استان بوشهر بیش از ۴۰ درصد میانگین بلند مدت افزایش داشته است و میانگین بارش استان های زنجان، کرمانشاه، گیلان، ایلام، مرکزی، همدان، قزوین، کردستان، لرستان و کهکیلویه و بویراحمد بین ۱۱۰ تا ۱۴۰ درصد واقع شده است.  
 
گفتنی است، میانگین بارش استان های مازندران، اصفهان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خوزستان، فارس، چهار محال و بختیاری، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و کرمان بین ۹۰ تا ۱۱۰ درصد بوده است و میانگین بارش استان های گلستان، قم، تهران، اردبیل، یزد، البرز، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سمنان بین ۶۰ تا ۹۰ درصد قرار گرفته است و میانگین بارش استان خراسان شمالی بین ۳۰ تا ۶۰ درصد بوده است.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.