تحویل کمک‌ صندوق بین المللی پول به لبنان از پنجشنبه

در شرایطی که کشور لبنان با کمبود ارز خارجی مواجه است، وزارت دارایی این کشور اعلام کرد که پس فردا (پنجشنبه) مبلغ ۱.۱۳۵ میلیارد دلار از صندوق بین المللی پول دریافت خواهد کرد.

تحویل کمک‌ صندوق بین المللی پول به لبنان از پنجشنبه

به گزارش ممتاز نیوز، خبرگزاری رسمی لبنان اعلام کرد: به وزارت دارایی ابلاغ شد که در تاریخ ۱۶ سپتامبر جاری (پنج‌شنبه این هفته) به جای حق ویژه برداشت، مبلغ ۱.۱۳۵ میلیارد دلار از صندوق بین‌المللی پول دریافت خواهد کرد.

این مبلغ سهمیه سال ۲۰۲۲ لبنان از صندوق به ارزش ۸۶۰ میلیون دلار و سهمیه سال ۲۰۰۹ به ارزش ۲۷۵ میلیون دلار بوده و قرار است به حساب بانک لبنان واریز شود.

شورای حکام صندوق بین‌المللی پول ابتدای اوت گذشته موافقت کرد در راستای حمایت از نقدینگی جهانی، مبلغ ۶۵۰ میلیارد دلار از واحدهای حقوق ویژه برداشت (۴۵۶ میلیارد واحد) میان اعضا تقسیم شوند.

حق برداشت ویژه در واقع یک ذخیره بین‌المللی مفید است که صندوق بین‌المللی پول در سال ۱۹۶۹ به عنوان تکمیل‌کننده دیگر ذخایر کشورهای عضو ایجاد کرد.

این صندوق در سال ۲۰۰۹ گام مشابهی را برای حمایت از نقدینگی در دوره بحران مالی جهانی و احیای اقتصادها برداشت.

لبنان با کاهش شدید ارزش پول داخلی و کاهش قابل توجه ارز خارجی رنج می‌برد و به همین دلیل نتوانسته نیازهای خود به کالاهای اساسی وارداتی به ویژه سوخت، دارو و آرد را تامین کند.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.