تخریب ۷۲ دستگاه آمبولانس در تجمعات اخیر

وزیر بهداشت ضمن اشاره به اینکه کشوربا کمبود آمبولانس رو به روست، از تخریب ۷۲ دستگاه آمبولانس در تجمعات اخیر خبر داد.

تخریب ۷۲ دستگاه آمبولانس در تجمعات اخیر

به گزارش ممتاز نیوز، دکتر بهرام عین اللهی امروز ( ۵ مهرماه) با حضور در بیمارستان آموزشی درمانی امام رضا (ع) مشهد از نحوه خدمت رسانی بهداشتی و درمانی کارکنان این بیمارستان به بیماران بازدید همچنین از یکی از مدافعان امنیت که در جریان تجمعات اخیر مصدوم شده است، عیادت کرد.

عین اللهی در حاشیه این بازدید وضعیت این مدافع امنیت را رو به بهبودی عنوان و تاکید کرد: این مدافع امنیت به علت سوختگی بسیار زیاد ناشی از  آتش سوزی با بنزین در بیمارستان بستری شده است.

وی گفت: کارکنان بهداشت و درمان بر حسب وظیفه ذاتی خود از هیچ تلاشی برای بهبودی او و دیگر مصدومان حوادث اخیر فروگذار نکردند و امیدواریم این مصدوم با دعای خیر مردم هر چه زودتر از بیمارستان مرخص شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: در این روزها،  شاهد مراجعه مصدومان حوادث اخیر به بیمارستان ها بودیم که کارکنان ما موظفند به همه بیماران رسیدگی کنند.

وی با اشاره به حملات به آمبولانس‌ها در حوادث اخیر گفت: حمله به آمبولانس‌ها تاسف برانگیز است چراکه آمبولانس‌ها وظیفه دارند مجروحان را به مراکز درمانی برسانند و  وقتی آمبولانس‌ها به آتش کشیده شود یا به آنها حمله شود، از این کار باز می مانند.

عین اللهی تاکید کرد: آمبولانس وظیفه دارد هر مصدومی را به بیمارستان منتقل کند و حمله به آمبولانس ها نشان دهنده این است که اغتشاشگران حتی به خودشان هم رحم نمی کنند.

وزیر بهداشت با اشاره به کمبود آمبولانس در ناوگان اورژانس کشور تصریح کرد: در شرایطی که کشور با کمبود آمبولانس روبروست، متاسفانه در تجمعات اخیر  ۷۲ آمبولانس صدمه دیدند و با توجه به اینکه برخی از دستگاه‌های آمبولانس ما در ناوگان اورژانس کشور فرسوده است، شرایط دشواری برای ما ایجاد شده چراکه ما باید به وظیفه ذاتی خود عمل کنیم و  امیدواریم که دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

عین اللهی ادامه داد: حتی در میدان جنگ هم وقتی فردی لباس سفید به تن دارد،  کسی به سمت او حمله ور نمی‌شود اما ما در اغتشاشات اخیر شاهد مصدوم شدن شماری از کارشناسان اورژانس در تهران، مشهد، بجنورد و دیگر مناطق بودیم.

وزیر بهداشت گفت:  پرسنل اورژانس ما به رغم همه خطرات در صحنه حاضرند و به وظیفه ذاتی خود عمل می کنند.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.