تخریب ۱۰۰ درصدی۶ هزار واحد مسکونی در زلزله آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار مهر ،مرتضی شهبازیان در پنجاه‌ و نهمین جلسه شورای عالی استان‌ها با بیان این که در زلزله آذربایجان شرقی اکثر ساختمان‌های دولتی یک سال ساخت در شهرها تخریب شدند، گفت: این در حالی است که برای ساخت این ساختمان‌ها پول بیت‌المال هزینه می‌شود و لازم است توجه بیشتری به این این ساخت و سازها شود.

وی ادامه داد: اغلب مردم آذربایجان در مناطق زلزله زده در چادر و در شرایط بحرانی زندگی می‌کنند، این در حالیست که فصل سرما نزدیک است و ضروری است هرچه سریعتر تسهیلات لازم برای ساخت مسکن این افراد فراهم شود.

به گفته وی، کمک‌های شورای عالی استان‌ها پس از زلزله زودتر از کمکهای دیگر سازمانهای دولتی به منطقه ارسال شد.

نماینده آذربایجان شرقی در شورای عالی استان‌ها در ادامه با اعلام تخریب کامل و ۱۰۰ درصدی شش هزار واحد مسکونی در مناطق زلزله زده تاکید کرد: نیاز به روانکاو و روانشناس در مناطق زلزله زده احساس می‌شود چرا که مردم با توجه به ترسی که وجود دارد حاضر به برگشتن به خانه‌هایشان نیستند.

شهبازیان همچنین اضافه کرد: اگر کمک‌ها به مردم زلزله زده در روستاها دقیق و مستمر نباشد و از آنها حمایت نشود، روستاییان به شهرها مهاجرت می‌کنند و این امر در آینده تبدیل به معضل می‌شود.

وی افزود: رسانه‌های غربی در زلزله آذربایجان شرقی سعی در سیاسی کردن موضوع داشتند اما مردم آذربایجان شرقی توجهی به این مطالب ندارند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.