تخصیص ارز با نرخ جدید به هشت گروه کالایی

چکیده: رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران، از اجرای برنامه پرداخت ارز با نرخی غیر از مرجع، به هشت گروه کالایی از۱۰ اولویت اقلام وارداتی کشور در آینده ای نزدیک خبرداد و گفت: هنوز نرخ این ارز مشخص نشده است .

ˈ محمد نهاوندیان ˈ روز دوشنبه در نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی همچنین پیش بینی کرد که در آینده نزدیک بانک مرکزی ارز بیشتری را در بازار عرضه کند و طرح های مکمل بانک مرکزی نیز برای مدیریت بازار اجرا شود .

از نظر رییس اتاق ایران، نیاز شدید واحدهای تولیدی به نقدینگی و تلاطم بازار ارز دو مشکل عمده ای است که هم اکنون اقتصاد کشور با آن مواجه است .

وی می گوید که بورس ارز از دستور کار بانک مرکزی خارج شده و در اولویت های بعدی قرارگرفته است .

نهاوندیان همچنین گفت که اتاق ایران پیش نویس طرحی با مباحثی مربوط به مالیات بر ارزش افزوده، تأمین اجتماعی، تسهیلات بانکی و با هدف کاهش بوروکراسی پیش روی تولید کنندگان، به شورای گفت وگو دولت و بخش خصوصی ارایه کرده است .

رییس اتاق ایران با یادآوری تدوین پیش نویس طرح حمایت از تولید با همکاری مجلس گفت: قرار براین شده است که در قالب این طرح سه سال به واحدهای تولیدی فضای تنفس داده شود، همزمان نیز از نظر مالیاتی و سودهای بانکی شرایط سهل تری برای تولیدکنندگان در نظر گرفته شود.

نهاوندیان در ابتدای اظهارات خود از پخش فیلم موهن به پیامبر اسلام(ص) به عنوان اقدامی هدفمند از سوی دشمنان اسلام یاد کرد و گفت : باید احترام به مقدسات ادیان جزو حقوق بشر قرار گیرد.


ارانیکو – آخرین اخبار و مقالات

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.