تخصیص کامل سهم بخش کشاورزی از صندوق توسعه ملی

۲۸ آبان ،

302-11.jpg

مدیرعامل صندوق حمایت از سرمایه‌گذاری کشاورزی از تخصیص کامل سهم بخش کشاورزی از صندوق توسعه ملی خبر داد و گفت: بخش کشاورزی ۱۰ درصد از منابع صندوق توسعه ملی سهم دارد که این رقم معادل شش هزار میلیارد تومان بوده که از منابع سال قبل صندوق توسعه ملی به بخش کشاورزی اختصاص یافته است.

عبدالکریم رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار کشاورزی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: شش هزار میلیارد تومان از منابع صندوق توسعه ملی به صورت ریالی در اختیار بخش کشاورزی قرار گرفته و همه بخش‌های کشاورزی می‌توانند تسهیلات مورد نیاز خود را از طریق بانک‌های عامل دریافت کنند و به صورت ریالی بازپرداخت کنند.

وی با اشاره به اینکه این سهم از محل منابع سال ۹۰ صندوق توسعه ملی اختصاص یافته است تصریح کرد: از آنجا که برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی کشاورزی وام‌هایی با بهره‌های هفت درصد اعطا می‌شود، این صندوق و سهم آن در بخش کشاورزی می‌تواند نقش مهمی در توسعه بخش خصوصی کشاورزی داشته باشد.

رضوی در پایان گفت: بر اساس گزارش تفسیری استان زنجان، بخش کشاورزی این استان از ۳۰ درصد از منابعش در این صندوق استفاده کرده و بانک‌های عامل تسهیلات لازم را اعطا کرده‌اند.

این درحالی است که بعضی از تولیدکنندگان عنوان می‌کنند این صندوق نتوانسته تمامی تسهیلات بخش کشاورزی را در اختیار تولیدکنندگان قرار دهد. در این زمینه علی مظفری – رییس اتحادیه پنبه کاران به ایسنا گفت: در اعطای این تسهیلات به بخش کشاورزی هنوز بانک‌های عامل به درستی به وظیفه خود عمل نکرده و علی‌رغم طی شدن روند مثبت تصویب و ابلاغ این قانون، هنوز نتوانسته‌ایم به اهداف تعیین شده در راه‌اندازی این صندوق دست یابیم.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.