تخصیص ۴۵۰ هزار میلیارد ریال برای سرمایه گذاری و توسعه اشتغال کشور

به گزارش روز یکشنبه ایرنا ، ‘عبدالرضا شیخ الاسلامی’ افزود: در صورتی که بانک ها این مبلغ را اختصاص دهند، فکر می کنم اقدام موثری در جهت اشتغالزایی کشور صورت گیرد.

وی اظهار داشت: منابع مربوط به صندوق توسعه ملی، اعتبارات عمرانی که دولت برای طرح های مختلف در کشور مصرف می کند و منابع بخش خصوصی و فعالانی که در خارج از فضای کاری مستقیم دولتی هستند و بخش تعاون از جمله موضوعاتی است که ما باید نسبت به آنها انجام وظیفه کنیم.

شیخ الاسلامی گفت: ایجاد اشتغال تنها با پشتیبانی و اعطای تسهیلات انجام نمی شود، بلکه مجموعه وسیعی از فعالیت ها باید صورت گیرد تا یک شغل ایجاد شود.

وی با بیان اینکه موضوعاتی که در حوزه اشتغال مطرح می شود یک موضوع بین بخشی است،بیان داشت: دستگاه های متعددی دخیل هستند تا امر توسعه اشتغال و سرمایه گذاری در کشور پا بگیرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه این وزارتخانه بعنوان هماهنگ کننده بین دستگاهها و مجموعه های مختلف، کار ستادی مربوط به فعالیت های اشتغالزایی در بخش دولتی را دنبال می کند، گفت: اشتغال در بخشهای مختلف همچون کشاورزی، صنعت و خدمات اتفاق می افتد که نیازمند پشتیبانی حقوقی، مالی و اعتباری، تدوین ضوابط و مقررات و فضای مناسب برای کسب و کار است.

وی تصریح کرد: این وزارتخانه تلاش دارد با پایش مناسب از وضعیت اشتغال در کشور نقاط ضعف را شناسایی و برطرف کند و راه حل های مناسب برای رفع نارساییها و مشکلات بازار کار کشور ارایه کند.

اقتصام ** ۹۱۲۳ **۱۳۱۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۴۰۹۴۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.