تخلیه بخشی از اصفهان بخاطر خطر انفجار

معاون اطفاء و عملیات سازمان آتش نشانی اصفهان گفت: آتش سوزی کارخانه سلفون شهر اصفهان در بعد از ظهر امروز رخ داد و هنوز نیز عملیات اطفاء حریق با بسیج آتش نشانی‌ها ادامه دارد.

آتشپاد دوم علی مرادمند در گفتگو با مهر ، اظهار داشت: یک کارخانه سلفون، تینر و رنگ سازی در شرق اصفهان دچار حریق شد و در این خصوص به ۲۲ ایستگاه آتش نشانی در سطح استان اصفهان آماده باش داده شده است.

مرادمند ادامه داد: ساعت ۱۵:۲۹ دقیقه پنج شنبه به آتش نشانی در این خصوص تماس گرفته شد.

وی با اشاره به شدت حریق و اینکه در صورتی که حریقی در این بشکه‌های تینر رخ دهد قدرت انفجار آن به اندازه پنج پمپ بنزین است تصریح کرد: به سبب وجود شدت انفجار و اینکه امکان سوراخ شدن بشکه‌های تینر وجود دارد امکان استفاده از جت پاش وجود ندارد و ابتدا باید محل را خنک و پس از آن به صورت محو پاش عملیات را دنبال کنیم.

اطفاء حریق چهار ساعت به درازا کشیده است

آتشپاد دوم مرادمند تصریح کرد: تاکنون نزدیک به چهار ساعت است که این عملیات به طول انجامیده است.

معاون اطفاء و عملیات سازمان آتش نشانی اصفهان تصریح کرد: منازل اطراف تخلیه شده‌اند و یک آشیانه بزرگ تینر نیز در محل وجود دارد که نیروهای آتش نشانی موفق شده‌اند از سرایت آتش به این محل جلوگیری کنند.

مرادمند یادآور شد: خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشته است و در حال حاضر ۲۰ ایستگاه آتش نشانی در محل حاضر هستند.

آسیب دیدگی برخی آتش نشانان

وی ادامه داد: البته برخی از آتش نشانان دچار سوختگی پا شده و برخی نیز دچار شکستگی از پا شده‌اند و در حال حاضر ۸۰ نیروی آتش نشانی در محل حاضر هستند.

وی تصریح کرد: هم اکنون سی اطفائیه سنگین از هر چهار طرف حریق را محاصره کرده‌اند.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.