تدابیر تازه برای جلوگیری از ممنوع‌الخروج شدن بدهکاران

۲۶م دیماه ،

در راستای طرح حمایت از تولید، سقف بدهی مالیاتی بنگاه‌داران صنعتی از یک میلیون تومان به دو میلیارد تومان افزایش یافت.

احمد پورفلاح، رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اعلام خبر بالا دربارهٔ اصلاح قانون ممنوع الاخروج کردن بدهکاران مالیاتی اظهار کرد: در سال “تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی” با مشارکت مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و روسای کمیسیون‌های اقتصادی از جمله کمیسیون صنایع، کمیسیون تولید ملی و کمیسیون اصل ۴۴ طرحی را تهیه کرده که به سبب آن حمایت‌هایی از بخش تولید به عمل آید.

وی ادامه داد: این حمایت‌ها در راستای بهبود وضعیت بنگاه‌های تولیدی و جلوگیری از افزایش مشکلات آنان است.

پورفلاح با تاکید بر این‌که یکی از نکات این طرح این بود که پیش از این بنگاه‌داران صنعتی با یک میلیون تومان ممنوع الخروج می شدند و این موضوع اصلاح شد تصریح کرد: براساس این طرح سقف بدهی بنگاه‌داران از یک میلیون تومان به دو میلیارد تومان افزایش یافت.

رییس کمیسیون صنایع اتاق ایران گفت: همچنین پیش از این بنگاه داران در فرودگاه‌ها متوجه می شدند که ممنوع الخروج شده‌اند که این موضوع مسائل حیثیتی و لطماتی را به فعالان اقتصادی وارد می کرد.

وی در پایان با بیان این‌که این مشکل نیز در راستای این طرح برطرف شد، خاطرنشان کرد: قرار شده است بلافاصله به صورت کتبی ممنوع الخروج شدن بنگاه‌داران به آن‌ها اعلام شود که بنگاه داران در فرودگاه دچار مشکل نشوند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.